Avatar billede th0mas Nybegynder
09. maj 2005 - 22:26 Der er 4 kommentarer

Problemer med en forsvundet partition

Hej,
Jeg har for nylig købt en ny Maxtor MaxLine II 250gb harddisk og selvom jeg har et gammetl ASUS A7V bundkort kunne den godt opfange disken efter en lille bios-update. Havde installeret Windows på en anden disk og havde lagt mine ting på den nye Maxtor disk, men en dag kom den med en fejlmeddelelse i Windows om, at der var en fil, den ikke kunne læse fra disken. Jeg tænkte den måske var blevet lidt varm, disken, så derfor slukkede jeg computeren for at lade den køle lidt af (da den havde kørt i nogle dage), men til min forskrækkelse så jeg, da jeg havde startet computeren, at den ene partition på disken så ud til at være forsvundet (Windows viste den slet ikke - dog viste den en anden, lidt mindre partition på samme disk). Lige siden da, har jeg ikke været i stand til at få kontakt til noget af den data, som lå på den partition der forsvandt og da det en ret vigtig data, ville jeg høre om der var nogen der kendte til problemet - måske havde oplevet det selv, og vidste hvad man kunne gøre. Indtil videre har jeg prøvet diverse programmer, men uden held.

Mange tak,
Thomas.
Avatar billede cpufan Juniormester
09. maj 2005 - 22:32 #1
det er sandsynligvis filallokeringstabellen der er gået tabt, hvis en sektor eller block ryger sig en tur i tabelområdet, så er man sgu lidt på skid.....
www.r-studio.com har et program der kan finde de tabte filer.
men harddisken er farlig nu. Der er sandsynligvis noget skidt i den, som forårsager disse blockfejl, jeg vil råde dig til at få den byttet.
Avatar billede screem_brille Novice
09. maj 2005 - 23:52 #2
prøv evt getdataback det er et kanon godt program ;)
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 01:12 #3
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 04:20 #4
Kunne man måske forvente noget feedback ?