Avatar billede namnam Nybegynder
09. maj 2005 - 19:59 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Afvikle gamle lucas arts spil på min computer, hvordan?

Jeg har et problem. Alle mine gamle (meget gode) lucas arts spil kan ikke køre på min computer.. Er der et program der sløve eller gøre noget sådan at jeg kan køre. Det er ikke altid der kommer nogen meddelse når jeg prøver..

MVH NAM
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
09. maj 2005 - 20:05 #1
Kan de køre under dos?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
09. maj 2005 - 20:06 #2
Hvilke spil drejer det sig om?

Hvis det er spil som Maniac Mansion, Monkey Island, Sam and Max, Day of the Tentacle osv der er baseret på SCUMM findes der et projekt der hedder ScummVm som gør det muligt at køre de gamle spil. Ovenikøbet kan denne måde at køre spillene på forbedre grafikken ved at hæve opløsningen og rette kantede linjer ud så de er en smule pænere end dengang i 90'erne. Har ikke selv prøvet det, men projektet skulle være ret lovende.
Se på http://www.scummvm.org/
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 20:06 #3
kommer jo nok lidt an på hvilke spil det er, men prøv med scummVM http://www.scummvm.org/
Avatar billede namnam Nybegynder
09. maj 2005 - 20:07 #4
De er designet til at køre i windows og de funger ikke i dos.. jeg har prøvet at hente en emulator (lige nu) der scumm og så kan man køre dem i et lille bitte vindue.. Jeg havde håbet på at der fandtes en form for MOSLOW eller noget i den retning.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2005 - 20:09 #5
hvilke spil er det???
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
09. maj 2005 - 20:11 #6
Og det er i øvrigt Open Source
Avatar billede namnam Nybegynder
09. maj 2005 - 21:02 #7
Det er alle de gamle monkey Island
Avatar billede spif2001 Nybegynder
09. maj 2005 - 21:27 #8
http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1

Dette program er uovertruffen til at køre gamle dos spil.

Bruger det selv i øjeblikket til den gamle CIV klon - Master of Magic

Den udmærker sig ved, at man kan stille på hastigheden af den emulerede x86 i runtime, og at man kan gå til og fra 640X480 fullscreen.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
09. maj 2005 - 21:34 #9
Du kan højst sandsynligt finde open source DOS versioner af de spil du vil spille...
Avatar billede namnam Nybegynder
10. maj 2005 - 21:14 #10
Hey igen. Hvor kan jeg finde open source versioner?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
11. maj 2005 - 08:06 #11
Her er et sted at starte:

http://www.the-underdogs.org/

Ellers lav en google søgning på "abandonware" - masser af hits ;)
Avatar billede spif2001 Nybegynder
19. maj 2005 - 19:41 #12
Så er lukning vist på sin plads...