Avatar billede n1 Nybegynder
09. maj 2005 - 19:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

tiden går for hurtigt på min computer, hvorfor?

Jeg har et ASUS A7N8x-E Deluxe motherboard og en AMD Atholn XP 2500+ processor, men af en eller anden årsag køere en smule for hurtigt, ca 2 minuter på en dag, og det bliver meget irriterende efter nogle dage. jeg har lidt mistanke om at det er CPUen der er problemet, fordi min computer en gang imellem siger "system selfcheck failed due to cpu overclocking" selvom jeg ikke har rørt ved indstillingerne for CPUen!

kan i hjælpe mig?
Avatar billede huset Praktikant
09. maj 2005 - 19:39 #1
Prøv at reset din BIOS til default.

Lyder til du har clocket den?
Avatar billede n1 Nybegynder
09. maj 2005 - 19:51 #2
jeg er helt sikker på den ikke er clocket, jeg har lige prøvet at clocke den idag for at se om det ville gøre nogen forskel, men det har det ikke... jeg har også prøvet at opdatere min bios. jeg tror heller ikke det vil hjælpe at reset BIOSen, da jeg stort set ikke har ændret noget i den!
Men er mit problem noget der typisk sker når CPUen er over-clocket?
Avatar billede nopsen Ekspert
09. maj 2005 - 20:21 #3
ja og efter du har haft det gjort og gerne vil ændre tilbage SKAL du resette din bios.
Avatar billede n1 Nybegynder
09. maj 2005 - 21:18 #4
ok, jeg tror måske jeg har fundet problemet, det lader til at hver gang jeg genstarter vælger den en anden frekvens den svinger mellem 1833MHZ/1850MHz/1825/MHz måske flere og det er selv om jeg har sat den til at kører 166MHz * 11,0 eller automatisk, så det kunne måske godt være mit problem. så spørgsmælet er om det er CPUen der er noget galt med, eller mit motherboard???
Avatar billede milter Ekspert
09. maj 2005 - 21:43 #5
Du kunne måske også prøve at dobbeltklikke uret i proceslinien > Internettid > Sæt mærke i "Synkroniser automatisk..." > Anvend > OK.

Men det virker nok bedst, hvis du er på en ADSL-forbindelse :)
Avatar billede n1 Nybegynder
09. maj 2005 - 22:07 #6
det gør den allerrede, men den gør det kun ca en gang om ugen, så det er ike en særlig holdbar løsning...
Avatar billede huset Praktikant
21. maj 2005 - 09:46 #7
har du reset den BIOS som jeg sagde??
Avatar billede n1 Nybegynder
21. maj 2005 - 15:36 #8
jep, og det hjalp ikke... jeg har også prøvet at lade min computer kører naten over bare i biosen, og der kører tiden helt præcist, så det er i windows der er et problem...
Avatar billede milter Ekspert
21. maj 2005 - 21:48 #9
Du ser ikke ud til at være den eneste A7N8x-ejer, der har dette problem, selv om det nok ikke er nogen trøst. Har ikke fundet nogen løsning endnu :(

http://hardware.mcse.ms/archive69-2004-6-25660.html
Avatar billede milter Ekspert
21. maj 2005 - 22:01 #10
Prøv at kigge her på forslaget fra Alex Nichol:

http://www.msusenet.com/archive/index.php/t-1284123.html
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:45 #11
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede n1 Nybegynder
11. september 2005 - 10:17 #12
tjo, men jeg kan ikke gi nogen point, hvis der ikke er nogen der skriver et svar.... det lader også til at det er et problem på mit motherboard
Avatar billede huset Praktikant
17. januar 2006 - 09:05 #13
Kunne man efterhånden forvente feedback fra dig opretter, eller på anden måde du gad bruge tid på at lukke spørgsmålet igen?

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede n1 Nybegynder
17. januar 2006 - 18:11 #14
kunne ikke løse problemet, men har instaleret et program der synkroniserer tiden hvert kvarter, det hjælper da lidt!!