Avatar billede ow.ob Nybegynder
02. april 2001 - 21:56 Der er 2 kommentarer

Bærbare, Win2000 og netkort

Jeg har en bærbar. I den har jeg skiftevis et 3Com netkort og et Olicom netkort.

Hvordan kan det være at begge kortene står som aktive enheder i registreringsdatabasen, Under key\'en HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\NetworkCards

Jeg spørger, da jeg er ved at skrive et program der kan hente netkortskonfigurationen ud af maskinen.

Jeg fatter det ikke.
Avatar billede top Nybegynder
02. april 2001 - 21:59 #1
for at du kan hot-swappe?? (kun et gæt)
Avatar billede ow.ob Nybegynder
02. april 2001 - 22:28 #2
Jeg er igang med at skrive et større projekt i VB, der holder styr på vores maskiner i hele koncernen (ca. 3.000 maskiner). I den forbindelse er der brug for at jeg også registerer aktuel hardwareinfo. Jeg dykker i registry for at finde dette, men finder hele tiden både det aktuelle netkort og det olicom som IKKE sidder i maskinen.
Weird. Jeg aner ikke hvor jeg skal finde info\'en