Avatar billede -chriz- Nybegynder
09. maj 2005 - 08:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Automatisering" af exe filer

Ved ikke lige om jeg har ramt den rette kategori, men jeg prøver..

Jeg har et program jeg gerne vil køre automatisk via scheduleren. Desværre er der ingen command line parametre, og der skal trykkes på ca. 3-4 knapper i selve programmet før det kører... er der nogen måde at gøre dette på? Jeg kan jo ikke bare sætte programmet igang med scheduleren, da der så ikke sker noget...

/Christian
Avatar billede jpvj Nybegynder
09. maj 2005 - 08:43 #1
Ja - der findes adskillige programmer, der "kan starte et program og trykke på knapper".

Du schedulerer så dette program og lader det starte dit program og "klikke".

Søg på google og du skal nok finde et der kan bruges.
Avatar billede -chriz- Nybegynder
09. maj 2005 - 09:12 #2
kan du gi' et navn på et af disse programmer - eller hvad jeg specifikt skal søge efter, synes ikke umiddelbart jeg kunne finde noget på google?

Gerne freeware..
Avatar billede AnyFellow Mester
09. maj 2005 - 09:16 #3
Du kan lave en vb-script.

Et eksempel på et script der starter et program, bruger tabulator til at hoppe til den rigtige knap, for herefter at aktivere knappen med mellemrum kunne være:

start.vbs

WshShell.Run """c:\test\xxx.exe"""
WScript.Sleep 3000
WshShell.SendKeys "{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{TAB}{ }"
Avatar billede frewald Nybegynder
09. maj 2005 - 09:24 #4
På Tucows kan du søge på Macro og finde en masse programmer der kan hjælpe dig.
Et eksempel er: http://www.tucows.com/preview/372855.html
Avatar billede -chriz- Nybegynder
09. maj 2005 - 10:27 #5
Jeg har fundet et par programmer på tucows som ser ud til at virke med det jeg skal lave.. tak for hjælpen! :)

kfisker > VBScript var ikke lige det jeg ledte efter i denne sammenhæng, men tak for forslaget.
Avatar billede frewald Nybegynder
09. maj 2005 - 11:06 #6
Tak for point ;)
Avatar billede -chriz- Nybegynder
09. maj 2005 - 11:35 #7
hehe. ups... det var en fejl, troede egentlig jeg havde fat i samme mand på svar og kommentaren (du skulle have lagt et svar og ikke en kommentar..)! Kan jeg nå at splitte point op?
Avatar billede frewald Nybegynder
09. maj 2005 - 13:36 #8
Nej det kan du ikke, men det er nu ikke noget problem. Jeg lægger dog aldrig svar før end 'spørgeren' har fortalt om ens forslag virkede. Ellers lægger alle jo svar hele tiden :)