Avatar billede galanthus Nybegynder
07. maj 2005 - 22:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

messenger 7,0 virker ikke ordentligt

Hejsa,

Jeg er blevet godt afhængig af at køre webcam over msn messenger. Og nu virker den ikke.
Jeg kører messenger 7,0 på  XP og den kan godt starte og logger også på. Men kort tid efter opstår der en fejl og den lukker ned. Nogen gange kan den køre i flere minutter uden fejl, enkelte gange kan den endag starte en webcam samtale op og køre den et par minutter før fejlen kommer og den lukker ned.

Andre gange fryser den og kan ikke lukkes ned. Når jeg prøver at lukke den med taskmanager kører der to versioner af programmet.. og de kan ikke lukkes ned, og jeg må genstarte maskinen.

Nogen gode ideér?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. maj 2005 - 23:57 #1
Det lyder som om du har 2 versioner kørende samtidig - afinstallér al msn fra tilføj/fjern og istallér så 7.0 igen. håber det virker ellers må du afvise mit svar.
Avatar billede galanthus Nybegynder
08. maj 2005 - 03:13 #2
Har selv tænkt at det kunne være problemet - men der er kun en msn i tilføj/fjern. Og det gør ingen forskel at afinstallere og så installere igen, det har jeg gjort en del gange...
Avatar billede serverservice Praktikant
08. maj 2005 - 11:02 #3
Nå jeg mente nok jeg havde hørt problemet før for jeg har fundet en løsning og det er rigtig nok at du har 2 versioner - den ene er den indbyggede og så den nye.
Du skal eksekvere denne linie fra Kør ved at kopiere den : RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

her er noget om det http://www.kellys-korner-xp.com/xp_messenger.htm
Avatar billede galanthus Nybegynder
08. maj 2005 - 13:43 #4
Det lyder fornuftigt, men den gør tilsyneladende ikke det rigtige når jeg kører den kommando... jeg for følgende fejlmeddelelse,
"Der opstod en fejl under fjernelse af registreringsnøglen for OCX-filen 16422"
...?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. maj 2005 - 13:56 #5
damn , jeg vender tilbage når jeg ved hvad der er galt - for det er ellers et standard problem i xp
Avatar billede styler.dk Nybegynder
24. maj 2005 - 10:54 #6
Har samme problem :S min computer fryser HELT, og jeg skal klikke på reset på computeren :/ så lytter lige med
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2005 - 11:02 #7
->Galanthus start med at afinstallere msn fra add remove og lad os så se hvad er tilbage i hijackthis - for det ser ud til at der skal fjernes en nøgle  i registreringsdatabasen
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
du skal bare kopiere en log herind
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2005 - 11:03 #8
hent osse regsupreme som vi skal bruge senere http://www.majorgeeks.com/download4001.html         Regsupreme
Avatar billede galanthus Nybegynder
24. maj 2005 - 18:36 #9
all right, her er en hijackthis log.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 18:33:55, on 24-05-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Documents and Settings\Mr Loon\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = http=localhost:8777;https=localhost:8777
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ToUcamVProperty] C:\Programmer\Philips ToUcam Camera\VProperty.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: MSSQLServerADHelper - Unknown owner - C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqladhlp.exe (file missing)
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: screen-scraper - Unknown owner - C:\Programmer\screen-scraper professional edition\Wrapper.exe" -s "C:\Programmer\screen-scraper professional edition\resource\conf\wrapper.conf (file missing)
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede galanthus Nybegynder
24. maj 2005 - 18:42 #10
og jeg havde lige fjernet messenger inden jeg kørte det scan...
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2005 - 22:26 #11
fix disse ved at markere dem og vælge fix checked
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab

kør derefter regsupreme registreringsrenser og marker alle -  vælg orden

genstart og geninstaller msn