Avatar billede moeller2000 Nybegynder
07. maj 2005 - 21:27 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

arbejde- og hjemme-netværk med forskellige indstillinger i win XP

Hejsa alle.

Jeg har en bærbar computer som på arbejdet skal køre i et netværk hvor IP adresse, DNS osv. er indstillet på hver enkelt computer.
Hjemme ved mig selv vil jeg gerne på min bredbåndsforbindelse som kræver "automatisk tildeling af IP-adresse" osv.

Problemet er at jeg ikke vil ændre min IP fra automatisk til en specifik hver gang jeg kommer til arbejde og hjem igen.

Kan det lade sig gøre at lave 2 "profiler" eller lign. i windows xp så jeg ikke behøver ændre dette hver gang?

Måske igennem to brugere på samme computer?
Eller kan man lave to forskellige forbindelser som win xp selv genkender?

HJÆLP :P

// Moelleren
Avatar billede kalp Novice
07. maj 2005 - 21:29 #1
2 forskellige brugerprofiler burde vel kune gøre det eftersom de netop gemmer på hver sine indstillinger.
Avatar billede kenp Novice
07. maj 2005 - 21:30 #2
Kalp -> nej det gør det ikke.

http://eksperten.dk/spm/510015
Avatar billede kalp Novice
07. maj 2005 - 21:33 #3
kenp >> okay. Egentlig en smart løsning i det pågældende spørgsmål:)
Avatar billede kenp Novice
07. maj 2005 - 21:34 #4
jeps det er det :) bruger det selv på min bærbar når jeg skal rundt forskellige steder.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. maj 2005 - 10:32 #5
Faktisk understøtter windows det selv.

Man angiver den faste IP under Alternativ konfiguration på netkortet.
Når PC'en så ikke finde en DHCP server, så slår den over på den alternative konfig, som så er den faste.

Det kræver så bare at der ikke er en DHCP server på det net, hvor man anvender den faste ip.

Men ellers er kenp's løsning fed. Den kan også bruge i loginscripts mv.
Avatar billede moeller2000 Nybegynder
11. maj 2005 - 12:48 #6
Tak for alle kommentarerne.
Jeg valgte at bruge bjuhls løsning fordi det lige var den nemmeste :P
Kan jeg ikke få dig til at lave et 'svar' bjuhl?

Jeg vil dele pointene mellem bjuhl og kenp, da i begge kom med et svar som var relevante.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
11. maj 2005 - 20:35 #7
:-)