Avatar billede martinsand Nybegynder
06. maj 2005 - 22:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan finde den anden computer men ikke komme ind på den?

Hej...

Vi sidder 2 computere sammen, over LAN med 1 mbit internet.!

Vi er kommet i samme arbejdsgruppe, har samme ramtype, og har gjordt hvad jeg ved.! Han kan godt komme ind på min computer, men ikke omvendt, trods jeg kan se hans computer??
Når jeg prøvet at komme ind på den skriver den : "Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af om du har adgangstilladelse. Adgang nægtet."

Hvad kan det være, har virkelige prøvet???
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2005 - 23:25 #1
Firewall? du ikke har rettigheder til mappen. da du sikkert ikke er oprettet.
Avatar billede zilladk Nybegynder
06. maj 2005 - 23:30 #2
Hvis i begge har winxp, burde det virke hvis du opretter en delt mappe, og giver ham rettigheder til at læse i den.

som Kenp skriver, kan det hjælpe at deaktivere norton eller andre firewalls.
Avatar billede martinsand Nybegynder
06. maj 2005 - 23:30 #3
Har ikke firewall på... heller ikke på den anden computer... ???
Avatar billede rasta123 Nybegynder
15. november 2005 - 14:57 #4
På den ene computer er der ikke aktiveret fil/printerdeling.. Den nemmeste måde at aktivere dette på er at køre netværksguiden.. Det er forudsat at i begge kører WinXP..

Brug ikke IPX, da der kun er problemer med det. Brug TCP/IP.

Dvs. at i begge går ud i kommandoprompten (dosprompten) ved at skrive cmd i start>kør

Og skriv ipconfig

I ser nu computeren ipadresse på jeres interne netværk.. Lad os antage at den ene af computerne har fået tildelt 192.168.0.1

Så åbner i et explorer vindue på den anden computer og taster: \\192.168.0.1

Altså 2 gange backslash og så ipadressen.

Hvis det stadig ikke virker er der installeret en 3. parts virus/internetssikkerhedsprogram.. Højst sandsynlig en virus dræber.. De fleste af dem har også indbygget firewall.. Deaktiver denne.. Tit og ofte er det ikke nok at afslutte programmet!