Avatar billede tafkab Nybegynder
06. maj 2005 - 21:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bruge både sata og ata

Jeg har fået ny maskine med MS-6758 MB i, der sidder en sata og cd/dvd drev i. Jeg har så sat min gamle ata hd i og nu vil den så ikke boote fra noget som helst mere, jeg kan ikke se sata'en mere og det er den hvor xp er installeret på.

Så hvordan indstiller jeg bios så jeg kan bruge begge mine diske?

Skal der flere oplysninger til så sig til, som det er monteret nu ser det sådan ud:

Primary IDE master CD/DVD drev
Secondary IDE master gl hd(ATA)
Third IDE master Ny hd sata
Avatar billede tafkab Nybegynder
06. maj 2005 - 21:54 #1
Tilføjelse: Jeg kan slet ikke se sata disken i bios mere efter jeg monterede den gamle hd.
Avatar billede nilfa Nybegynder
06. maj 2005 - 22:15 #2
Er der ikke noget med at der skal drivere til sata??
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2005 - 23:20 #3
Sikker på at du ikke har fået pillet ved strømkabler eller andet så det måske er årsagen.
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2005 - 15:46 #4
Den burde skulle boote uden noget pilleri fra egen side.

Var den A-TA du satte i tom?
Avatar billede tafkab Nybegynder
07. maj 2005 - 15:53 #5
Jeg må tilstå at kenp ramte i plet, jeg havde fået skubbet til strømkablet så da jeg fik det sat fast så virkede det :-)
Så kenp et svar tak.
Avatar billede huset Praktikant
07. maj 2005 - 15:54 #6
lol
Avatar billede tafkab Nybegynder
07. maj 2005 - 15:58 #7
Ja det har du ret i - jeg har også dunket mig selv i hovedet for jeg har brugt en del tid på det - næ må jeg bede om de goe gamle strømstik, de er ikke sådan at hive ud :-)
Avatar billede kenp Novice
07. maj 2005 - 16:03 #8
*G* nej de gamle ved man hvad er, men på nogle sata diske kan man godt bruge de gamle strømstik (ihvertfald på min)
Avatar billede tafkab Nybegynder
07. maj 2005 - 16:03 #9
Ikke på min desværre :-)