Avatar billede soes Nybegynder
06. maj 2005 - 20:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af fdfnet.dk

Jeg er blevet bedt om at lave en hjemmeside til et netparty. Det har jeg så forsøgt så godt som jeg nu engang kunne og så må vi jo lige se hvordan det går.

Hvis du har en kommentar til noget på siden så sig frem, konstriktiv kritik er altid velkommen, men hvis du blot har en dum kommentar så hold den for dig selv :o)

Link: www.fdfnet.dk
Avatar billede xyborx Nybegynder
06. maj 2005 - 20:59 #1
Det ser da ganske fornuftigt ud :)

Jeg ville nu nok lave http://www.fdfnet.dk/GFX/work/background2.jpg lidt lysere, så det ikke stjæler opmærksomheden fra teksten. Det ville sikkert også give en flot transparent-lignende effekt.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
06. maj 2005 - 21:36 #2
Måske skal du også gøre menuen en lille smule tydeligere, men det er naturligvis en smagssag.

Jeg vil også lige sige at det ikke er så godt at du angiver en højde på menuen. Hvis en bruger, har ændret skriften i sin browser, så den er større end standardstørrelsen (det kan folk sagtens finde på, når du vælger en så lille skrifttype), så smutter bogstaverne ud af det røde felt og så er det ikke pænt længere. Umiddelbart er der ikke for mig at se noget problem i bare at fjerne linjen "height: 15px" fra #menu. Det løser problemet.

Du mangler også lige at angive en alt-tekst til billedet "header2.jpg".

Ellers ser det rigtig godt ud.
Avatar billede blo0d Nybegynder
09. maj 2005 - 15:34 #3
Hej soes

Er meget glad for der endelig er en der har forstået at divs er til layout, så stort plus der. Dog ville jeg lave lidt ændringer, så som:

1.  For at gøre sitet mere læsbart for søgemaskiner burde du smide dit header billede ind som baggrund og det samme gælder for dit fronpageimage, ved at du gør dette fjernes den ene fejl du har i den html også.

2. Hold dit site helt efter reglerne tilføjer lige et plus overfor brugervenlighed http://webxact.watchfire.com/ valider din side på dette site og læs under Accessibility, og ret alle dem der står under 'Errors' ... Du behøver ikke rette warnings men må godt hvis du vil :)

3. Lav denne test http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/index.html og kig i bunden hvad de har at sige :)
Avatar billede soes Nybegynder
14. maj 2005 - 16:04 #4
Nå, det er vist på tide at få afsluttet dette spm.

Dem af jer der vil have point må lige poste et svar :o)

Jeg takker for responsen, og vil forsøge at få det rettet på siden, hvis ellers tiden tillader det. Træls med sådan en eksamensopgave der puster en i ryggen :o)

Mvh. S.Søndergård
Avatar billede soes Nybegynder
17. maj 2005 - 21:17 #5
lukker