Avatar billede popstar Nybegynder
06. maj 2005 - 07:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Film på DVD - Kun 1 time?

Hejsa

Jeg vil gerne ha' lagt mine film fra digitalt kamera på dvd'er, men jeg undre mig over at der kun kan være ca. 1 time af film på den 4,7 Gb DVD-R i standard opløsning. Når jeg brænder i en laver 'mode' bliver filmne flimmerede...

Kan det virkelig passe?
Avatar billede ctacta Nybegynder
06. maj 2005 - 10:13 #1
Det kommer helt an på hvilken bitrate du vælger ifm. transcodning fra analog/digital video til mpg-2.

Mpg-2 kan være en bitrate fra ca. 2MB til 15MB. Og er den høj, ja så er der ikke plads til så meget. En DVD-R eller DVD+R kan indeholde 4,7GB og det er ca. 4,4GB i praksis. Holder du en rimelig variabel bitrate omkring de 4,5MB som er ganske hæderligt, så vil du have plads til ca. 2 timer.

Brug for guds skyld variabel bitrate fremfor fast af hensyn til pladsen.

Mit Sony 330 camcorder giver perfekte billeder når jeg smider indholdet over på en DVD. Softwaren og transcoderen er ALTAFGØRENDE for hvor godt dit resultat bliver. Jeg bruger Canopus Pro Encoder 2.0. Det er den bedste og hurtigste sw-transcoder og den går det ekstremt godt. Mange af de billige dvd-pakker er det rene hø og fuldstændig uanvendeligt.

Venligst,
Avatar billede popstar Nybegynder
11. maj 2005 - 10:24 #2
Hej ctacta

Ja - det hjalp at køre bitraten ned - Jeg kørte i 6,0 og det gav kun plads til en time!

Tak