Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 16:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvordan fjerner jeg Master Boot Record???

har før brugt en format /mbr.... men kan ikke finde stedet hvor jeg downloadede filen fra... nogen der kender et sted hvor jeg kan finde noget??? eller har du en anden måde...???? bare jeg får slettet harddisken helt og totalt.... og lad vær med at skriv format C:!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2001 - 16:04 #1
Den findes i din dos og din windows.

Fdisk er et system værktøj, /mbr er en parameter, den sletter ikke master boot record.
Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 16:07 #2
hmmmm.... jeg vil altså bare have slettet MBR på min harddiske.... hvordan???? jeg kan ikke fjerne extended dos partition... fordi det stadig er logiske drev på det... men så kigger jeg om der er nogle logiske drev... og det er der ikke... altså skal jeg have slettet MBR.... hvordan???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2001 - 16:18 #3
så brug f-disk til at fjerne den logiske partion.

Find et program til at LOW formatere din disk med. Men er du helt sikker på at der ikke er et logisk drev?
Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 16:20 #4
jeg har lige skrevet er der ikke er nogen ikke.... hvordan laver jeg en LOW format??? format /LOW?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2001 - 16:38 #5
jo, det har du skrevet, men kunne du tage fejl, det ved jeg nemlig at jeg kan en gang imellem.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2001 - 16:54 #7
Det er korekt hvad james t dk skriver, brug fdisk, så er disken klien, og du kan starte på ny, men en frisk opdeling. Ingen af de 2 programmer som der er link til ovenfor er så effektive som fdisk, de skulle blot være bedre end alm . formatering.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2001 - 17:15 #8
Kharder> tak for støtten.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2001 - 17:16 #9
Det kan forresten være at din disk har en non-dos partion, så sletter du også bare den!!  ;-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2001 - 17:17 #10
Du kan jo altid gå ind og se hvilke partioner, der er, dette gør du også med FDISK.
Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 18:04 #11
hmmmm.... det jeg ledte efter var programmet DTF på denne side.... http://www.storage.ibm.com/techsup/hddtech/welcome.htm

og nej, det er heller ikke en non-dosd partition.... jeg kan ikke se partitionen med fdisk.... og kan heller ikke fjerne den EXT-DOS partition.... netop fordi der er et logisk drev på den.... men kan altså ikke se det logiske drev... så nu ryger hele lortet
Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 18:06 #12
så jeg har selv ordnet problemet... og derfor ryger alle pointene til mig selv... men tak for forsøget... (det var et program til at overskrive MBR)....