Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
05. maj 2005 - 21:34 Der er 4 kommentarer

8bf filer i Photoshop

Jeg har downloadet en fil med 200 .8bf filer til photoshop, lydende på at det er plugins...jeg har forsøgt mig med at hive dem ind i plugin mappen, jeg har forsøgt at sætte en alternativ plugin mappe i opsætningen på photoshop CS, men jeg kan ikke Liiiigggeee få det til at virke.

Der er ikke noget setup eller lign. med de 200 .8bf filer, kun selve filerne.....

Nogen der lige har et godt svar på det derude ????
Avatar billede weblex Nybegynder
05. maj 2005 - 21:54 #1
Hmmm, ville mene de skulle ligge i photoshops plugin mappe. Jeg har et par stykker liggende der, men jeg mener nu også, at de alle er blevet installeret via setup-fil eller lignende.

Er det freeware-filer så kunne du måske uploade en af dem, så vi kan prøve?
Avatar billede milter Ekspert
06. maj 2005 - 10:24 #2
Jeg bruger selv PSP8, hvor man i opsætningen skal fortælle programmet, hvor det skal lede efter .8bf-filer.

Forklaret lidt mere i detaljer gøres det sådan her: .8bf-filerne downloades og pakkes ud (hvis de kommer som .zip-filer) til en mappe, som kan selv kan oprette, hvor man har lyst på computeren. Derefter skal man ind og fortælle PSP8, at den skal medtage denne mappe, når den skal lede efter tilgængelige .8bf-filer.

Men som sagt, det er for PSP8. Kunne det tænkes, fremgangsmåden er den samme for Photoshop?
Avatar billede milter Ekspert
06. maj 2005 - 10:33 #3
"Copy the 8bf files into the plugins sub folder inside the PhotoShop folder.
After restarting PhotoShop, you will find them in the Filter menu.

Taget herfra:
http://www.fantasticmachines.com/How_to_install.htm

Kan det tænkes, du har glemt at udpakke dem (.zip ?)
Avatar billede milter Ekspert
13. maj 2005 - 00:50 #4
Nogen fremgang?