Avatar billede des_84 Nybegynder
05. maj 2005 - 16:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Far Cry fryser!!

Hej.

Jeg har før haft Far Cry installeret på min ældre maskine:
AMD Athlon 1800+, 512 MB DDR RAM, Geforce TI200 128 MB
Sidste dag skulle jeg prøve at installere det på mit nuværende system:
AMD Barton 3000+, 1 GB DDR RAM, og et Geforce 6600 GT 128 MB
for at se om der var forskel.
Spillet bliver fint installeret, jeg opretter en profil, og begynder at spille.
Men efter 3 min. spillen, fryser spillet.
Har haft min computer genstartet, fjernet driveren fra VGA CD´en jeg fik med og lagt de nye Nvidia drivere ind, og min direct X version er højere end spillet anbefaler.
Jeg har reinstalleret mit system efter det hardware kom i, så det er ikke der fejlen ligger.
Computeren er scannet for vira, bugs og evt. spyware, men ingenting at se.

Håber på et fornuftigt bud fra de der er lidt mere bekendte i IT området end jeg er.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
05. maj 2005 - 16:35 #1
Lyder som et varmeproblem! Tjek dine kølere
Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 17:04 #2
Har du været inde og pille i din Bios ?
Genstarter den også efter den fryser?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
05. maj 2005 - 17:39 #3
Har du hentet alle updates til spillet ? Tror, det er det, du mangler.
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. maj 2005 - 17:40 #4
Hmm.. burde ikke være et varmeproblem da GFX kortet kommer med en standard køler, og Abit har aldrig været kendt for at lave for små kølere.
Nej, har ikke pillet i min BIOS, og den genstarter ikke når den fryser.
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. maj 2005 - 17:42 #5
Kan sige så meget som at GFX kortets core kører med omkring 50 grader, og Ambient kører på omkring 40
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. maj 2005 - 17:45 #6
-->k.
Som sagt har det kørt før uden problemer, og der havde jeg ikke installeret updates til det.
Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 17:47 #7
hvad er din Cpu- og tsystem temp.?

du kan se diverse ting og sager med dette program: http://www.prex.dk/everesthome151.exe
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. maj 2005 - 17:50 #8
hvad er din Cpu- og tsystem temp.? (hvad mener du?)
tsystem temp?
Avatar billede nopsen Ekspert
05. maj 2005 - 17:58 #9
du skriver godt nok at du har installeret grafikkort driverne, men har du også husket at installere alle andre drivere til chipset, lyd, lan osv og helst de nyeste fra producenten? og ikke dem der ligger på cd'en eller dem som windows selv finder.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
05. maj 2005 - 18:04 #10
"Som sagt har det kørt før uden problemer, og der havde jeg ikke installeret updates til det." <--- var det med din gl. eller ny maskine ?

AMD Athlon 1800+, 512 MB DDR RAM, Geforce TI200 128 MB
DX 8.1 eller sådan..( (højest)

AMD Barton 3000+, 1 GB DDR RAM, og et Geforce 6600 GT 128 MB
ET DX 9 grafikkort.

Hent updates til spillet, vil jeg fastholde i. Specielt, hvis det er det eneste spil, du har problemer med..
Avatar billede psychedelic Nybegynder
05. maj 2005 - 18:10 #11
hent dette program: http://www.prex.dk/everesthome151.exe
og installer det.
Så ude i menuen til venstre er der noget som hedder "PC" den trykker du på og så "Overclockning" og helt nede i bunden står der hvor varm dit "Tsystem og Cpu" er. Du kan også se andre ting, hvor hurtigt dine ram kører osv.
Avatar billede des_84 Nybegynder
05. maj 2005 - 19:06 #12
Tak for alle svarene, men fandt selv ud af det.
Afinstallerede grafik driverne og spillet.
Installerede så begge igen, men bare med den nyeste detonator fra Nvidia.
Nu fungerer det som det skal.