Avatar billede swiffer Nybegynder
02. april 2001 - 15:10 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

CUBASE

Her kommer et dumt spørgsmål: Når man har lavet en sang med midi og lydsekvenser, hvordan får man dem så ud af cubase? (Helst som wav så jeg kan få den over på en skive)

Med venlig hilsen
SWIFFER
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
02. april 2001 - 15:17 #1
du bruger en dat båndoptager og en mikser.

Så plugger du i i flg rækkeflg:

Output på lydkortet - Mikser
Mikser - DAT

Men du kan også plugge fra output jack på lydkortet dirkete i en båndoptager/dat. da det øverste bliver bedst hvis du har digitalt output på lydkortet (eks: awegold)
Avatar billede skott Nybegynder
02. april 2001 - 15:17 #2
hmm... du kan få en plugin til cubase så du kan brænde dit nummer direkte ned på en skive fra cubase.

Men du kan også sætte din lydoptager (CoolEdit eller hvad det nu er) til at optage dit nummer og derefter gemme som du vil. Jeg har haft nogle problemer med den sidste løsning, men hvis man sætter den til at optage inden man åbner cubase først virker det.

Altså:

Åben dit \"optagerprogram\" sæt det til at recorde og åben så din sang i cubse og sæt den til at afspille!
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
02. april 2001 - 15:18 #3
eller du kan lave en hd-recording hvorefer du kan lave en wav-fil som så kan smides på cd.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
02. april 2001 - 15:20 #4
skott> det kan man godt, men er det til demo-brug bliver kvaliteten (efter min mening) ikke god nok.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
02. april 2001 - 15:22 #5
medmindre du har et sindsygt godt kort...
Avatar billede skott Nybegynder
02. april 2001 - 15:22 #6
Ruderkonge: hmmm.... man kan da optage i en ok kvalitet....44 hz ...

Jeg har ikke så meget udstyr, men det fungere fint for mig!!
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
02. april 2001 - 15:37 #7
skott> Ja det kommer selvfølgelig an på formålet.
03. april 2001 - 22:32 #8
hvad er det for et plugin der kan lave midi til wave?
Avatar billede skott Nybegynder
04. april 2001 - 09:40 #9
dukankaldemigligehvadduharlysttil: Jeg aner ikke hvad det hedder, men tror faktisk det følger med Cubase hvis man køber den store pakke.