Avatar billede hif Nybegynder
04. maj 2005 - 17:47 Der er 5 kommentarer

winamp spiller kun på 2 højtaler ud af 5

som skrevet, jeg har sorroundsound, 5.1, lydkort dertil og alt virker, spiller jeg ellers ser film i Windows Medie Player spiller alle 5, men hvis jeg høre musik i winamp spiller kun 2 højtaler, spiller jeg det samme stykke musik i wmp spiller alle 5, hvorfor ? og hvordan løser jeg dette problem ?.
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2005 - 17:59 #1
"Does Winamp support Surround Sound in 4.1 or 5.1 outputs?
No, Winamp 5 currently does not support any form of Surround Sound. You may download third party Winamp Plug-ins that enable this in our Plug-ins section."
http://www.winamp.com/player/faq/#190

Så det er bare med at gå i krig her for at finde et plugin der supporter surround:
http://www.winamp.com/plugins/
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2005 - 18:00 #2
Avatar billede hif Nybegynder
04. maj 2005 - 18:34 #3
og hvilket skal jeg så vælge? :S
Avatar billede chalde Seniormester
04. maj 2005 - 18:38 #4
det er op til dig selv. Prøv den igennem, og brug den du synes er bedst (tjek evt ratings).
Men ikke alle plugins i mit link er surround sound plugins.
Avatar billede hif Nybegynder
04. maj 2005 - 18:43 #5
okey, så har jeg fundet et program, hvor jeg kan vælge "head set" "2 speaker" "5.1 speakers", dog kan jeg kun trykke på headset og 2 speaker.. ? ..