Avatar billede jesperhen1 Nybegynder
04. maj 2005 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

novellefilms analyse

hey Xperter

ville bare lige høre om i ikke havde nogle links med info om analysering af novellefilm?
og om i evt kunne forklare hvad i forbinder med en novellefilm?
og alt i ved om analysering af dem?
Avatar billede ravnemor Juniormester
06. maj 2005 - 23:39 #2
Kunne det bruges ??
Avatar billede jesperhen1 Nybegynder
11. maj 2005 - 08:26 #3
nej, det var ikke godt nok desværre... men alle er meget velkomne til at forsøge sig...
Avatar billede hrvig Nybegynder
12. maj 2005 - 19:06 #4
hey jeg har en analyse til kortfilm. Kortfilm er 10 minutter lange og novellefilm kan være op til 45 min. Har en analyse på et A4 papir og da det betyder så meget for dig skriver jeg den gerne :)
1. Præsenter filmen
-  Genfortæl den hurtigt.
2. Sæt den ind i berettermodellen (Hvis du ikke kender den så spørg)
3. Hvilke billedeudsnit er der brugt (total, halvtotal, nær osv.
-  Kameravinkel (Panorering, tiltning, travelling og zoom)
-  Lyd (effektlyd, musik, speak, baggrundsmusik)
-  Klipning (lange sekvenser, korte)
-  Lys (kunstig lys, ægte)
4. Er der vigtige genstand der har betydning for handlingen (f.eks. hvis den handler om en fodboldspiller som har en lykke-halskæde og hver gang han tager den frem sker der noget godt i filmen.
5. Tolkning. Hvorfor er de effekter der er valgt valgt? Lyd, lys osv.
6. Personkarakteristisk.
-  Miljøbeskrivelse.
-  Samdundsanalyse.
-  Filmens budskab.
7. Udvælg et specielt afsnit i filmen og bekskriv det med alle de effekter der er brugt. Forklar hvorfor de er brugt og hvilken virkning de har på filmen. (lys, lyd, lange/korte sekvenser) osv.
8. Fortæl om dit førstehåndsindtryk af filmen.

Håber det hjalp ellers spørger du bare.
Avatar billede jesperhen1 Nybegynder
16. marts 2006 - 12:05 #5
ja:D