Avatar billede svende Nybegynder
04. maj 2005 - 13:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

send mail når brugere logger på?

Hey.

Jeg står og leder efter et lille script som kan sende en mail via. et logon script. skal bruge det fordi at vi har mistanke om at en brugere har fået fat i et administrator password og vil derfor have muligheden for at buste personen hvor han er logget på.

På forhånd tak!
Avatar billede screem_brille Novice
04. maj 2005 - 13:28 #1
ville det ikke være nemmere at se det via eventloggen ? (evt en policy som holder øje med authenticated logons ?)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. maj 2005 - 13:28 #2
Det var da en underlig tankegang.

En rigtig administrator ændre da bare password ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
04. maj 2005 - 13:31 #3
bjuhl, på den måde finder de jo ikke ud af hvem eller om det er tilfældet at en har opsnappet passwordet ;)
Avatar billede svende Nybegynder
04. maj 2005 - 15:00 #4
bjuhl: Det ændre jo ikke på meget at ændre adgangskoden hvis brugeren har fundet en måde at skaffe sig adgang til passwords og den skal have en stor konsekvens.

Screem_Brille: Audit er skam en god ide men hjælper mig ikke ret meget når vi har 1000 brugere der logger på 600 maskiner og derfor skal jeg overvåge audit hele tiden.

Men har selv fundet en løsning på problemet
Avatar billede leif Seniormester
04. maj 2005 - 23:07 #5
Hvad har du valgt som Løsning ?
Avatar billede serverservice Praktikant
05. maj 2005 - 01:20 #6
ja lad os da høre svende
Avatar billede svende Nybegynder
05. maj 2005 - 20:08 #7
jeg fandt en .exe på nettet. skal nok lige smide link når jeg kommer på arbejde igen...
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:47 #8
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede serverservice Praktikant
27. november 2005 - 22:25 #9
luk venligst spm.