Avatar billede tdma02 Nybegynder
04. maj 2005 - 01:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

pludselig slukning!

Jeg har for nylig været ude for at min computer bare slukker uden varsel mens jeg sidder og arbejder ved den. Jeg har før været udefor at den fryser og så genstarter og derefter kommer med en meddelelse omkring et problem med driveren til mit gfx  (asus fx 5700, nyeste nvidia driver fra Asus) Men at en driver fejl ligefrem skulle tage livet totalt af min computer har jeg aldrig oplevet før?
Mit bundkort er også asus (pas800d, chip: sis655FX) jeg har for nylig  opdateret bios og installeret nyeste drivere.
Er der nogen bud på hvad der ellers kan forudage sådan en pludselig slukning (ligesom hvis stikket blev rykket ud!) ?

Mvh Troels
Avatar billede jm0_ Nybegynder
04. maj 2005 - 01:59 #1
Mit bedste råd er at gå ned hvor du har købt den og få undersøgt dit GFX-kort af en supporter.
Avatar billede jm0_ Nybegynder
04. maj 2005 - 02:01 #2
Dit Grafikkort må have en mulig defekt siden driveren ikke kan fungrer optimalt med din hardware. Har den altid gjort det?
Avatar billede keldby Nybegynder
04. maj 2005 - 02:09 #3
Hej jo det er sket for mange pc,er det du skal passe på det er bios, og især hvis du har hendtet driver fra nettet, uden du kører med spyware, eller agv, virus. Du kan redde den hvis den går helt i sort, men jeg ved ikke om du har dødmandsknappen bag på? Elles skal du skrive en komando direkte til bios. Men det lyder som om der er noget galt med dit bundkort. Hilsen keldby@msn.com
Avatar billede tdma02 Nybegynder
04. maj 2005 - 02:56 #4
nej, den er først begyndt på det efter jeg installerede nye drivere og opdaterede BIOS. Jeg har AVG samt Zone Lab Pro installeret, så jeg er ret sikker på det ikke er noget virus halløj. Men syntes bare det er mærkeligt at den crasher på forskellige måder og tidspunkter (Nogen gange kører den fint i en uge, andre dage crasher den flere gange om dagen), tilsyneladende uden at være belastet (internet browsing)... Damn, det er sidste gang jeg har en SIS chip på mit bundkort....har en mistanke om den også kunne have en finger med i spillet - er det sandsynligt når windows mener det er gfx driveren den er gal med?