Avatar billede japp Nybegynder
03. maj 2005 - 21:34 Der er 2 kommentarer

Taber forbindelsen efter 5min

Hej

Mig og 2 kammerater forsøgte os her den anden dag med lidt LAN. Jeg har en stationær computer som skulle forbindes til deres bærbare gennem en router. Der er desuden tilsluttet en ADSL linje til routeren.
Problemet opstod da den ene af computerne skulle hente en større fil fra min computer. Efter ca 4-5min mister den forbindelsen og vi får en dialog boks frem der siger at stien ikke længere er tilrådighed. Den anden bærbare har ingen problemer med at hente filer fra min computer.

Hvad kan der være galt. Er lidt desperat, har forsøgt med virus og spyware scan. Og opdateret de nyeste drivere til netkortene.

Håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.
Avatar billede nc Nybegynder
03. maj 2005 - 21:40 #1
Hvis den bærbare computer der mister forbindelsen bruger trådløst netkort, kan det være derfor den taber forbindelsen ind i mellem.
Avatar billede japp Nybegynder
03. maj 2005 - 21:41 #2
Den har godt nok et netkort til trådløs netværk, men det er deaktiveret. Kan det stadig spille ind?