Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 11:36 Der er 66 kommentarer

min computer lukker selv ned?

jeg har det her problem, at hvis jeg forlader computeren bare i 15min, så lukker den automatisk ned, hvordan kan det være? jeg har aldrig haft problemer af den kaliber før men nu kan jeg simpelthen bare ikke komme af med det. computeren har aldrig før opført sig så tosset som den gør nu - er der nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 11:41 #1
Hvordan lukker den ned? Slukker den helt... eller går den bare i dvale?
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 11:46 #2
den går lidt ligesom i dvale, men så starter den automatisk selv op igen, men inden den når at starte op, så booter den sig selv igen, og sådan går den i selvsving hvis jeg lader computeren bare lidt være :s mystisk
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 11:50 #3
Du kan prøve at slå alle former for "dvale" fra --> Start --> Kontrolpanel --> Strømstyring --> Dvale... slå dvale fra , hvis det er slået til. Derefter kan du slå "Sluk for harddisk" af... og så vente og se om den gør det stadigvæk.
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 11:51 #4
Du skal også slå systemstandby fra... samme sted, som du slår "Sluk for harddisk" af.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 11:53 #5
? okey og hvor gør jeg deT?
jeg mener selv jeg har slået alt fra.. :s hmm men jeg prøver lige engang
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 11:54 #6
men alt inde i strømstyring (inklusiv sluk for harddisk) er slået fra hmm
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 11:56 #7
Dvale er slået fra? Ligger selvstændigt under fanen "Dvale"?
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 11:56 #8
jeps det ved jeg og den er også slået fra (dvs ingen flueben)
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 11:58 #9
Ok... Kan du forklare lidt mere hvordan PC'en "lukker ned"? Slukker den bare skærmen?
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2005 - 11:59 #10
Kan du komme til at checke for spyware og vira  og evt. lave en HijackThis-log?
Eller kan du komme til at gøre dette:
1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a
så genstarter den ikke mere

Og gider du ikke lige kigge på disse åbne spørgsmål:
1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a
så genstarter den ikke mere

og gider du ikke lige kigge på disse åbne spørgsmål ?
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=ttakahotboy&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 12:00 #11
den booter helt ned, og starter så op igen, men den når ikke engang at læse bios før den igen genstarter. dvs den går bare i selvsving og booter konstant derefter
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2005 - 12:01 #12
det var vist forkert rækkefølge - skal være:
Kan du komme til at checke for spyware og vira  og evt. lave en HijackThis-log?
Eller kan du komme til at gøre dette:
1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a
så genstarter den ikke mere

eller - kan du komme til at gøre dette:
1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a
så genstarter den ikke mere

og så var der lige dette med de åbne spørgsmål ;o)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 12:02 #13
hehe, jeg kan godt lave en hijackthis log. men den laver ikke den der nedtælling der med at computeren vil lukke ned, den lukker bare.. :S
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2005 - 12:08 #14
har du checket dine drivere og ram
Siger din log noget ?  (altså ikke hijack-loggen)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 12:26 #15
catbody? min log? hmm checket mine drivere og ram? de er som de skal være.. :S
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 12:27 #16
computeren lukkede lige ned engang, derfor der gik så lang tid med svaret.. :S

kan det eventuelt være ens køler? og kan man teste det online?
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 12:44 #17
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:43:28, on 03-05-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Ronni Rasmussen\mine Downloads\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://jan1954.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\tgtsoft\StyleXP\stylexp.exe -Hide
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\tgtsoft\StyleXP\StyleXPService.exe

<-- HiJackThis Logfil -->
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 13:05 #18
har kigget i de åbne spørgsmål men der var intet desværre
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 13:13 #19
Jeg tror catbody mener du skal få kigget på de spørgsmål og så få dem lukket, hvis du har fået de svar du søger... :-)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 13:17 #20
når ja, oki, det kan du tro kingjean - men jeg har prøvet flere gange men...

1. jeg kan ikke finde mine gamle spørgsmål
2. jeg ved ikke hvordan jeg giver point til dem.. :s
hehe men jeg kigger lige på det engang, men kan du hjælpe mig videre med det her problem i mellemtiden? med computeren der lukker?
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 13:20 #21
Nej, jeg kan ikke hjælpe dig yderligere med dit problem med PC'en.

Klik her:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=ttakahotboy&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Der kan du se alle dine spørgsmål. Dem med gult flag betyder at nogen har svaret. Du kan vælge at acceptere svaret ved at markere navnet på personen, hvis svar du vil acceptere, og så klikke på accepter. Hvis du ikke finder deres svar brugbart, så opretter du selv et svar, (istedet for en kommentar) og så accepterer du dit eget svar.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 13:22 #22
oki, så jeg med.. jo det skal jeg nok få rodet op i - jeg er i fuld krig. hmm men er da ked af at i ikke kan hjælpe på nogen måder..
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 13:24 #23
Ja, men jeg forstod dit spørgsmål som om du gik fra PC'en, og så opstod problemet. Ikke at det pludseligt opstod, mens du brugte PC'en.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 13:26 #24
det var også sådan jeg troede problemet var, men som jeg sad og skrev begyndte den at lukke ned.. hmm mystisk..
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 13:28 #25
Du skriver lukke ned.. jeg forstår stadigvæk ikke hvordan den lukker ned. Lukker den programmerne og genstarter så, eller genstarter den bare pludseligt?
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 13:28 #26
Fandt du ud af hvordan du lukkede spørgsmålene? Du har nemli' ikke lukket nogen endnu.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 13:29 #27
jo jeg har, jeg er skam igang ;) jeg starter bare fra bunden af :D
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 13:45 #28
hmm intet svar.. hmm ved du så hvor jeg kan finde hjælp ellers?
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 13:46 #29
Rolig nu. Der kan nemt komme svar senere. Imens kan du roligt arbejde videre med disse:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=ttakahotboy&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

;-)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 13:47 #30
smart smart :D
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2005 - 13:47 #31
får du en fejlmelding ved nedlukning ??  (altså den blå skærm)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 13:48 #32
nej jeg får intet, den lukker bare direkte ned, uden at sige noget, den lukker bare alt ned, og starter så op igen, men den når aldrig at starte helt op igen før den så booter igen, og sådan kører det ellers bare konstant ind til jeg tager strømmen for så at kunne starte den op normalt igen..
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 13:59 #33
gør lige det her , højreklik Denne Komputer , vælg egenskaber , fanebladet Avanceret>Start og Genoprettelse>Indstillinger> fjern flueben i Genstart Automatisk , så får du en blå skærm istedet for at den genstarter.Fejl koden/koderne skriver du ned i deres fulde længde og poster her.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 14:00 #34
okey. giv mig lige en halv times tid :D så er jeg her igen
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 14:03 #35
okay ;)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 14:03 #36
computeren er igang (den anden) og nu venter jeg så bare på den vil gå ned igen :D
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 14:07 #37
finno vi venter :)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 14:25 #38
okey det var underligt, nu vil den ikke rigtig gå død efter jeg fjernede fluebenet hehe, men jeg vil sætte mig hen og arbejde lidt på den, så kan det være den går død... hmm den har bare opført sig mærkeligt her på det sidste. har du (gratis) eventuelt msn=?
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 14:33 #39
nu gik den ned igen, men skærmen gik i standby. så jeg kan ikke læse fejlmeddelelsen.. hmm, og jeg kan ikke få liv i skærmen igen uden at jeg tager strømmen først... :S
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 14:34 #40
sidder på netværks pc, hvor vi ikke har msn eller lign. (pga.sikkerhed) så vi venter og ser om ikke den bøvser igen ;)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 14:36 #41
hmm - jeg har nu slukket for hovedafbryderen, og kan starte computeren igen om 5min
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 14:40 #42
Kontrolpanel>Strømstyring>Strømstyringsmodeller , sæt den til aldrig på de 3 mulighedder der er (det ka altid ændres igen) så bør den ikke gå i standby
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 14:40 #43
GRATIS --> anyways. kan det evt. være køleren der er gået? og/eller er der et program evt. et online program som kan kontrolere ens computer for fejl af denne kaliber
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 14:41 #44
Kontrolpanel... disse ændringer har jeg allerede foretaget men uden resultat..og det er ikke standby/dvale mode den går i, den booter bare ned og står så og prøver at genstarte men uden held.. hmm. men jeg dobbeltkontrolere lige engang til... 2sek
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 14:43 #45
Mht. til kølerne, så kan du hurtigt konstatere om de kører... der findes både køler på strømforsyningen, på CPU'en og på bundkortet, samt eventuelle kølere i kabinettet.

Hvem har produceret dit bundkort? Intel, AMD?
Avatar billede kingjean Juniormester
03. maj 2005 - 14:44 #46
Ups, jeg mente selvfølgelig CPU/processor.. :-)
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 14:44 #47
EVEREST Home Edition kan det du efterlyser hentes her http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 14:48 #48
i programmet under punktet PC>Sensore, ka du se temperaturen og hastigheden på din CPU blæser
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 14:50 #49
okey, men jeg tror ikke engang jeg kan nå at Downloade det, men jeg vil da give det et forsøg, computeren gør det at den bare skriver.:
windows lukkes. og så afspiller den, den der provokerende lyd fra xp ding dang dong.. og så det slut så er skærmen ellers bare sort ind til jeg tage strømmen fra og til igen *griner*  -  det er sgu da mystisk *Griner*
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 15:02 #50
hvis du ka nå det... så prøv dette:.

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.Hvis den brokker sig over cd'en trykker du bare ja ja ja.. indtil scanningen er genemført
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 15:15 #51
altså xp cd'en i
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 15:19 #52
jeps :)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 15:19 #53
computeren kører nu det der windows filbeskyttelse
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 15:20 #54
jeg har ikke skulle sige ja til noget endnu..
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 15:22 #55
så har den kørt det uden at sige noget.. :S er det godt eller skidt?
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 15:24 #56
der vil tiden vise :) men det er normalt at den ikke siger någet.Har du genstartet den ? ellers gør det.
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 15:26 #57
hehe computeren døde som jeg blev færdig, så dvs når jeg starter den nu så er den faktisk genstartet ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 15:32 #58
det virker nada...her er der fine repair installations guider
http://www.helgec.dk/ klik på windows over til venstre
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
03. maj 2005 - 15:32 #59
windows ovre til venstre?
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 15:38 #60
ja i menuen til venstre på siten http://www.helgec.dk/
Avatar billede gratis Nybegynder
03. maj 2005 - 15:39 #61
endnu en site med billeder til det hele :) http://www.windowsreinstall.com/
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. maj 2005 - 12:39 #62
Beskrivelse    Værdi
Sensor Egenskaber
Sensor Type    VIA 686 Internal  (ISA 6000h)

Temperaturer
Motherboard    33 °C  (91 °F)
CPU    35 °C  (95 °F)
Aux    23 °C  (73 °F)

Køle Ventilator
CPU    4856 RPM

Spændings Værdier
CPU Kerne    2.09 V
+2.5 V    2.40 V
+3.3 V    3.17 V
+5 V    4.83 V
+12 V    11.52 V

hvis det her skulle sige noget vedr køleren ønskes en lille kommentar :)
Avatar billede ttakahotboy Nybegynder
04. maj 2005 - 12:39 #63
jeg kan se at den langsomt stiger i temperatur på henholdvis motherboard, CPU og Aux.. hmm?
Avatar billede hcma Novice
04. maj 2005 - 12:57 #64
temperaturer er perfekte (så længe de ligger under 50 gr. cel.)
Avatar billede gratis Nybegynder
04. maj 2005 - 13:01 #65
som tallene ser ud , er der ikke någet der er for varmt :) hvor meget stiger den til ? ,det kunne osse være snavs der gør det her, så jeg vil forslå at du opretter et spørgsmål i Virus kategorien, med en overskrift alá "HiJackThis Log"følg denne procdure

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælg, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay popper der et nyt vindue frem med notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopier dem herind så en log-tyder ka kigge på den. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Her er der en manual til HiJackThis http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede gratis Nybegynder
04. maj 2005 - 13:02 #66
hhhmmm er vist ikke vågen.... det har du jo gjort...men måske alligevel en ide at gøre det i virus kategorien ?