Avatar billede skalerbar Nybegynder
02. april 2001 - 11:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddiske?

Jeg har overvejet følgnede harddiske:
IBM DeskStar 75GXP 60GB
el.
Quantum Fireball Plus AS 60GB.
Nogen væsentlig performance/kvalitets forskel på de to harddiske?
(Også gerne kommentarer på Quantum Fireball Plus AS 40GB)
Avatar billede manon Nybegynder
02. april 2001 - 11:57 #1
Vælg en IBM, den er mere stabil.
Avatar billede vuffe Nybegynder
02. april 2001 - 12:02 #2
Quantum PLUS AS er en helt ny model og skulle være bedre eller ligeså god som IBM\'s Deskstar.
læs om det her:
http://www.tomshardware.com/storage/01q1/010312/index.html
Avatar billede davs Nybegynder
02. april 2001 - 12:03 #3
Enig...

Har lige købt 2 stk. IBM - DTLA-307075, som hver er på 75 Gb. og det kører perfekt.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. april 2001 - 12:26 #4
Jeg vil helt klart anbefale IBM, jeg har selv 2 de kører som en drøm, og de larmer endda ikke så meget!
Jeg har aldrig haft problemer med dem!

//Anders
Avatar billede hellbringer Nybegynder
02. april 2001 - 13:18 #5
Jeg har selv Quantum og de køre helt perfekt, men det er næsten ligemeget og du køber en Quantum eller IBM for de næsten ligegode og du ville ikke kunne mærke forskel, så køb det du har lyst til.
Den største forskel er navnet.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
02. april 2001 - 13:26 #6
men navnet IBM klinger bedre på tungen,hvorimod Quantum ikke er til at sige *LOL*
anyway, det er som helbringer en smagssag hvad man vil have, IBM vinder dog næsten alle tests de er med i. Garantien på IBM 3 år for IDEdiske og 5 for SCSI.
Jeg vil gætte på at det er nogenlunde det samme for Quantum\'s diske.

//Anders
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. april 2001 - 16:15 #7
Kan som så mange andre anbefale IBM\'s deskstar produkter, jeg har selv tre diske, og har aldrig oplevet problemer.
Avatar billede skalerbar Nybegynder
06. april 2001 - 21:23 #8
Jeg købte Quantum Plus AS 60GB.
Pointene går til vuffe, pga det meget informative link.
Avatar billede mrrius Nybegynder
13. maj 2002 - 20:11 #9
IBM DeskStar 75GXP 60GB er nok kendt for at være en af de hardiske som bliver mest varme (IBM DeskStar 75GXP 75GB har kæmpe varmeproblemer , så de har lavet en ny serie som ikke har samme problem. så det med at ibm hardiske er de bedste , er vel hvis man glæmmer alt om deres varmeproblem . ibm holder foresten op med at lave hardiske , og slår sig sammen med Hyu.... et eller andet japaner mærke jeg ikke kan husk hved hedder , så ....