Avatar billede geertf Nybegynder
03. maj 2005 - 09:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Datoformat fra Access til Word

Hej alle
Fra en db fletter jeg oplysninger ind i et Word-doc. og det virker teknisk set fint. Men når jeg fletter formaterer den tider og dato på amerikansk (10:30 AM og 1. maj som 05/01/2005). Kan man lave om på det, og hvordan?
03. maj 2005 - 09:17 #1
I din forespørgsel (som du fletter med) kan du gennemtvinge et andet format ved at lave nye felter således:

Nytdatoformat: format([Din dato];"dd-mm-yyyy")
Avatar billede geertf Nybegynder
03. maj 2005 - 09:40 #2
Jeps, det virker jo rigtigt fint (jeg gjorde det samme med tiden, blot som NytTidsformat: Format([SamtaleTidspunkt];"Kort klokkeslætsformat").
Lidt mærkeligt at man skal tvinge det i gennem i qry'en når det nu står i db'en med danske formatering. Tak for det.