Avatar billede wolfdunky Nybegynder
02. maj 2005 - 22:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lan besøg igen adgang

hey eksperter

i kan lige tjene nogle nemme point på dette spørgsmål

jeg har lige holdt lan party
og jeg kunne godt komme ind på andres computer men de andre kunne ikke komme ind på min jeg havde slået windows firewall fra og mit eget firewall var også slået fra... men der var ingen der kunne komme ind på mig
men alle pc´er kunne komme på nettet...hvad kan der være galt??
Avatar billede knowit Nybegynder
02. maj 2005 - 23:18 #1
Rigtige FW produkter lægger sig på selve netkortet og måske har du ikke fjernet softwaren derfra ?

En anden mulighed er at du ikke har haft din delt fil / print aktiveret ?

Begge dele foregår på netkort niveau
Avatar billede wolfdunky Nybegynder
03. maj 2005 - 15:08 #2
okay...men hvorfor skal jeg fjerne mit FW...jeg dearktiverede det bare og jeg ved jeg havde noget delt...for kunne godt selv gå ind på min com og se at jeg havde noget delt...men hvis jeg skal fjerne mit FW så vil jeg godt vidde hvordan jeg fjerner det 100%...på fårhånd tak
Avatar billede wolfdunky Nybegynder
03. maj 2005 - 19:37 #3
hvis du kan svare mig på det så skal du nok få det udovet point
Avatar billede soes Nybegynder
03. maj 2005 - 21:56 #4
Jeg går ud fra at det er WinXp du benytter dig af. Når man deler filer fra Xp skal man være opmærksom på to ting. Når du opretter er share skal du sørge for at det er de rigtige brugere der har adgang til denne mappe. I dit tilfælde bør brugergruppen Network/Netværk være tildelt og have de fornødende rettigheder.

En anden måde hvorpå man kan styre hvem der må hvad er vha. NTFS rettigheder. Hvis du har oprettet en NTFS parition så vil der også være nogle flere muligheder for at styrer hvem der må hvad.
Hvis du har nogle "regler" lagt på NTFS niveau så vil det overskrive det som gør sig gældende på "Share" niveau.

Hvis du ikke er sikker på hvad du bruger af filsystem så kan du højre-klikke på en af de mapper du gerne vil dele. Hvis der er et faneblad der hedder noget med Securty/Sikkerhed så benytter du NTFS. Det er også under dette faneblad at du bestemmer hvem der må have adgang til dine filer.
Avatar billede wolfdunky Nybegynder
04. maj 2005 - 13:17 #5
okay...men der er ikk nogle der kan få adgang til min pc pånær mig... men jeg kan godt spille mod andre...men vil lige prøve at se på det