Avatar billede jonat Nybegynder
02. maj 2005 - 21:45 Der er 3 kommentarer

HP Laserjet 4M Plus og Autocad 2004

Hej

Vi sidder og tegner hus i Autocad 2004.

Og så da vi skal printe mange sider ud, så har vi skaffet os en laserprinter. (HP Laserjet 4M Plus)

Problemet kommer når vi så skal udskrive, så printer Autocad meget utydligt på siden, som om at der manglede toner på printeren.
Men det gør der ikke. (Printer fint fra andre programmer)

Det mærkelige er så bare at når vi printer ud på vores Inkjet printer, er der ingen problemer.

HÅber der er nogen der kan hjælpe os, så vi kan printe med vores laserprinter istedet for blæk.

// Jonat.

På Forhånd tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. maj 2005 - 15:55 #1
Du kan i menusystemet på printeren finde "RET", der justerer tonerforskydning. Jeg mener det er i "jobmenu". Den kan sættes fra 1-5, hvor 3 er normal.

Start med at skrive en selvtest side ud (fra testmenuen) - her kan du dels se menuopbygningen samt den aktuelle indstilling for "RET".

Det KAN være forkert indstilling her, der gør printet svagt (eksemplet på testsiden skal være så ensartet som muligt).

Desuden er der en "Spar toner" funktion i "kvalitetsmenu"´en. Hvis den er slået til, er løsningen på jeres problem at slå den fra igen.
Avatar billede pepi Nybegynder
31. oktober 2005 - 18:12 #2
Du skal have opdateret dit autocadprogram.
Avatar billede jonat Nybegynder
09. november 2005 - 14:07 #3
Hvad skal der opdateres ved autocad???

// Jonat.