Avatar billede e-bek Nybegynder
02. maj 2005 - 18:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2x lanforbindelser

Jeg har et større problem med min bærbar, som jeg har fået udleveret af min skole. Jeg vil gerne have den på mit hjemme netværk. Men både skolen og herhjemme bliver der brugt domæner. Jeg ville gerne have min bærbar til at kunne køre på hjemme netværket. Jeg kan ikke oprette en anden konti og bare ændre domænet der, da den så ændre domænet på alle brugerne.

Nu kommer vi så til mit spørgsmål. Er det muligt at oprette 2  LAN forbindelser så man bare kunne de-/aktivere den ene lan forbindelse når man var hjemme, og aktivere den anden når man var på skolen? Og selvfølgelig ændre domænenavnene samtidig.

På forhånd tak!

Mvh.
E-Bek
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. maj 2005 - 19:31 #1
Nej, for det er hele PC'en der bliver tilmeldt et domæne og ikke kun et netkort.

Men du kan få et program der kan klare flere domæner på en gang, sådan at du får en liste over alle de domæner som PC'en er tilmeldt, når du logger ind.
Desværre kan jeg ikke huske hvad programmet hedder, men det kan jeg se i morgen på arb.

Uden 3.parts software kan en XP/2000 kun være tilmeldt et domæne ad gangen!
Avatar billede e-bek Nybegynder
02. maj 2005 - 20:33 #2
Okay tak for hjælpen. Håber på at høre fra dig imorgen =)
Avatar billede kenp Novice
02. maj 2005 - 21:58 #3
ved ikke om det er dette program kan bruges. http://www.mobilenetswitch.com/
Avatar billede knowit Nybegynder
02. maj 2005 - 23:02 #4
Kan du ikke bare logge på domænet med syntaxen:

domæne\brugernavn

Jeg kan ikke se hvad udfordringen skulle være - når bare brugeren du benytter er kendt på både laptop og domænet ?
Avatar billede e-bek Nybegynder
14. maj 2005 - 22:05 #5
kenp - Jeg siger mange gange tak. Der virker sgu godt det program, og er sidder nu på min lap på hjemmenetværket. Så skriv et svar =)
Avatar billede kenp Novice
14. maj 2005 - 22:48 #6
kommer her :)