Avatar billede net--rom Nybegynder
02. maj 2005 - 18:53 Der er 6 kommentarer

Intranet på W2k3

hej eksperter.

jeg har en win2k3 server hvorpå ete lokalt domæne xxx.dk er hosteed. der er så 14 bruger der logger på det domæne.

vi skal have hosted et intranet via IIS 6. jeg har sat weebsitet op i IIS, men hvordan den skal brugere authoriseres?

brugere skulle gerne logge automatisk på med det ID de loggede på det lokale domæne med.

jeg har lavete nogle forsøg. men det vil ikke lykkedes. nogen der kan give en lille forklaring på hvordan IIS website skal stilles op?

adressen til intranettet skulle gerne væree lokalt.xxx.dk.

skal jeg sætte noget i brugerenes reg base? - eller er det ikke nødvendigt.

håber på nogle svar fra jer eksperter.

\\Net--rom
Avatar billede net--rom Nybegynder
02. maj 2005 - 18:54 #1
undskyld de mange kedelige fejl. gik lidt stærkt.
Avatar billede monmike Nybegynder
03. maj 2005 - 11:00 #2
I iis manageren kan du sætte directory Security på dit website. Der vælger du "under authenticating & access control" kun authenticated users.

Hvis du vil have adressen lokalt.xxx.dk til at virker skal du sætte det op på din dns server også. Ellers vil adressen være xxx.dk/lokalt.
Avatar billede net--rom Nybegynder
03. maj 2005 - 21:31 #3
der er jo så flere muligheder. hvad vælger jeg her?

\\Net--rom
Avatar billede monmike Nybegynder
03. maj 2005 - 22:50 #4
authenticated users som nævnt tidligere. Det vil sige de brugere som allerede er logget ind på netværket.
Avatar billede net--rom Nybegynder
04. maj 2005 - 00:06 #5
det er der vist ikke lige noget der hedder. det er altså windows 2003.

http://vivo.dk/hmm.jpg

hvad gør jeg der?

\\Net--rom
Avatar billede khj Nybegynder
16. maj 2005 - 14:32 #6
Det hedder ikke auth. users, men mere i stil med "use integrated authentication" - Det skal gøres under properties på sitet i IIS manageren.