Avatar billede zeian Nybegynder
02. maj 2005 - 15:39 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Active Directory

Hvordan kan jeg via "Group Policy" få indstaleret printere på de forskellige brugere?

Det eneste jeg lige umidelbart kan se, er "Software Installation" men dette kræver en *.msi fil og det eneste der her skal ske er at computerne hver især skal connecte til de forskellige printere på print-serveren.

På forhånd tak
Avatar billede leif Seniormester
02. maj 2005 - 18:25 #1
Gør det igennem dit login script hvis det er netværksprintere !
Avatar billede bjuhl Nybegynder
02. maj 2005 - 19:04 #2
-----login.vbs------
Dim Net
Set Net = CreateObject("WScript.Network")
net.AddWindowsPrinterConnection "\\Server\HP750"
net.SetDefaultPrinter "\\server\HP750"
Wscript.Quit

Dette script installere en HP printer på din lokale pc, og gør den til standard.
\\server\hp750 er serverens navn og printershare navnet.

Dette script kan så kørers som et loginscript igennem GPO
Avatar billede glenn Nybegynder
09. maj 2005 - 10:14 #3
Opret en Group Policy. Under 'Computer Configuration'/'Windows Settings'/'Scripts'/'Startup' laver du en batch-fil med følgende indhold:
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /in /n \\servernavn\printershare

Nu vil der blive installeret en logisk printer når du starter din workstation.