Avatar billede mortendreng Nybegynder
02. maj 2005 - 15:24 Der er 3 kommentarer

Jeg mangler en ekstra DVI udgang til nr. 2 fladskærm

Jeg har købt endnu en Dell 2001FP fladskærm, og der er meget stor forskel på billedkvaliteten fra VGA stikket og fra DVI stikket.

Det holder selvfølgelig ikke når man køber en dyr skærm.

Skal jeg have fat i et nyt grafikkort med Dual DVI udgang, eller kan jeg blot købe det billigste grafikkort med et DVI stik i?

Jeg har pt et ATI Radeon 300SE.

Jeg bruger ikke computeren til meget grafiktunge spil, så har egentlig ikke lyst til at investere i et dyrt grafikkort. Omvendt vil jeg gerne have cirka samme kvalitet på de to skærme.

Nogen der har et godt forslag?
Avatar billede ibka Novice
02. maj 2005 - 15:29 #1
Jeg har ligt pt. samme fejl. Jeg købte så et nyt grafikkort med 2 DVI udgange og lige meget hjalp det. Herefter fik jeg så en ny ombytter skræm og samme resultat, så nu venter jeg på en ny (ikke ombytter) skræm.
Avatar billede mortendreng Nybegynder
02. maj 2005 - 16:00 #2
Jeg har sat DVI stikket i den nye skærm, og kvaliteten der er fin nok. Problemet er at den "gamle" skærm pludselig har fået en væsentlig dårligere belysning.

Jeg kan ikke indstille "brightness" på den. Kan løse problemet lidt ved at skrue op for alle farverne, men så opstår der andre problemer.

Skærmen ser altså ud til at være god nok. Det er nok bare ikke-digitaliserede data der er problemet.

Eller hva?
Avatar billede ibka Novice
02. maj 2005 - 16:10 #3
Jeg oplever det samme, men har 2 helt nye skræme, samt grafikkort med 2 digitale udgange, XFX GF 6800 GT 256MB AGPX8 DUAL DVI, så jeg formoder det er min den ene skærm som har et problem