Avatar billede ader Nybegynder
02. maj 2005 - 15:09 Der er 8 kommentarer

Quicktime installer

Hej Eksperter

Jeg har lavet en CD med en lille QT film på.

Når brugere, der ikke har Quicktime, skal åbne Quicktimefullinstaller.exe på CD'en åbner den kortvaring i forgrunden og lægger sig derefter i baggrunden... (bag projektoren).

Derefter bliver brugeren nødt til at slukke projektoren, færdiggøre installationen og derefter genindsætte CD'en (da det jo er autostart), for at se filmen.

Hvad gør jeg galt???

Det er givetvis i min lingo "Åbn quicktimefullinstall.exe", den er gal.

Hvordan ser den korrekte lingo ud for opstart af en installer til QT?

Jeg vil gerne give alle mine points for at brugbart svar...(sagde han desperat)
Avatar billede medieroed Praktikant
02. maj 2005 - 15:37 #1
Du skal da bare have den til at åbne den samme movie, når qt er installeret
Avatar billede ader Nybegynder
02. maj 2005 - 15:42 #2
Korrekt - men hvordan?

Jeg er nybegynder...
Avatar billede ader Nybegynder
02. maj 2005 - 15:43 #3
Eller:

Jeg skal have den til at lukke projektoren, installere QT og derefter åbne samme projektor...

(eller hvad?)
Avatar billede medieroed Praktikant
02. maj 2005 - 15:57 #4
jeps!
Avatar billede ader Nybegynder
02. maj 2005 - 16:08 #5
Kan du fortælle mig hvordan...

Hvad skal jeg skrive i det pågældende script?
Avatar billede medieroed Praktikant
02. maj 2005 - 16:16 #6
er det een stor fil eller kører du med miaw's(movie-in-a-window)?
Avatar billede ader Nybegynder
02. maj 2005 - 16:35 #7
Jeg går ud fra at det er det sidste...
Avatar billede medieroed Praktikant
02. maj 2005 - 18:46 #8
Ok - jeg giver lige et bud på den nemme måde at løse problemet på:
efter at din projector har åbnet quicktimefullinstaller.exe, så send brugeren til en frame med en knap med texten "tryk her når Quicktimeinstallationen er færdig". på denne knap ligger du denne kode

on mouseUp
  open "adersprojector.exe"
  quit
end

det skulle gerne løse problemet.

det erogså muligt at få director til at vente med at lukke indtil qt er færdig, men så skal du til at rode med buddyAPI xtraen....