Avatar billede spanggaard Nybegynder
02. maj 2005 - 14:55 Der er 5 kommentarer

XP starter ikke op, men genstarter istedet

Jeg har lige samlet min egen maskine, og alt burde køre. da jeg så har haft den slukket og skulle boote op, så begynder den at indlæse winxp og derefter genstarter den. Andre gange kommer den med skærmen fejlfri eller om jeg vil starte alm. op. Hvis jeg vælger almindeligt, genstarter den, hvis jeg vælger fejlfri starter dyret (i fejlfri naturligvis).

Jeg prøvede så at sætte en gammel harddisk i med et xp-styresystem på, for at se om det var bootsektoren på den nye harddisk, der var noget galt med, men det samme skete.

Kan det være en fejl i xp-installationen... eller tænker jeg i en helt forkert retning. Eller hvad er der galt, nogen der kender det....
Avatar billede nva Praktikant
02. maj 2005 - 15:01 #1
Vælg trinvis opstart - kan ikke lige huske hvad det hedder - men så kan du se hvor det går galt.
Avatar billede landish Nybegynder
02. maj 2005 - 15:08 #2
Jeg har selv lige haft samme problem. Fejlen var et defekt harddisk kabel.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. maj 2005 - 15:44 #3
Hvis du har ændret "en del" i hardwaren skal du ikke forvente at din (tidligere) XP instalation vil gå med til det med det samme.
Samme med "gammel harddisk i med et xp-styresystem" - den instalation passer sansynligvis IKKE til nuværende hardwareopsætning/kombination.
Du vil enten få BSOD eller det som du oplever...

Måske ka' det reddes med en REPAIR:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2005 - 16:59 #4
Hvis du har diskette-drev i din computer så prøv at formatere harddisken med parametret /s
format c: /s  -> klik enter
fjern disketten og genstart så skal den starte op på disken, altså ved du om det er dit kabel der er problemet
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. maj 2005 - 21:23 #5
Du kan også slå automatisk genstart fra, og den vil komme med en fejlmeddelse (STOP fejl) istedet for at genstarte.

start > kontrolpanel > system > advanceret > start og genoprettelse > fjern fluebenet i genstart automatisk