Avatar billede vismanden Nybegynder
02. maj 2005 - 14:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjæp til valg af uddannelse!

Jeg vil gerne have et råd om hvilken uddannelse der er bedst at tage inden for IT branchen.
Det skal være en der ikke varer for mange år. Der skal være adgang til den uden studentereksamen. (Evt. for´ uddannelse inden for IT er ok).

Der skal være sikre job muligheder. Og mulighed for at arbejde selvstændigt bagefter med f.eks salg af programmer jeg selv laver, eller salg af software osv.

Jeg vil gerne lære at lave store som små programmer, og lære at lave professionelle hjemmesider.

Det skal helst være i København.

Det må gerne være en privat uddannelse, så man evt. kan have et fuldtidsarbejde ved siden af.
Jeg har en mission i livet om at jeg SKAL være selvstændig alligevel. Så det handler mest om at tilegne mig noget viden. Desuden handler det også om at bare have en uddannelse så jeg kan sige til mine børn jeg en dag får at det er det bedste.

Jeg er selvlært i java, kan lidt html, og laver primitive hjemmesider i ren html.

Det tog mig 14 dage uden hjælp at lave mit første java program efter en bog. Der kunne jeg mærke at der var noget jeg brændte for. jeg kan sidde 12 timer om dagen og hygge mig med at lave ting og sager med alt inden for computeren.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. maj 2005 - 14:18 #1
Læs f.eks. denne artikel

http://www.eksperten.dk/artikler/489
Avatar billede wilde Nybegynder
02. maj 2005 - 15:26 #2
Her kan du tage nogle uddanelser/kurser inden for IT.

http://www.vidar.dk/4125648F00367B9C/fInterrest!OpenForm&int=IT,%20elektronik%20og%20teleområdet

http://www.ikt-uddannelser.dk/
Avatar billede wilde Nybegynder
02. maj 2005 - 15:28 #3
Avatar billede wilde Nybegynder
02. maj 2005 - 15:28 #4
..
Avatar billede vismanden Nybegynder
02. maj 2005 - 19:04 #5
Jeg kigger på det. Tak for hjælpen.