Avatar billede hjep Nybegynder
01. maj 2005 - 00:19 Der er 3 kommentarer

videocamera mpg fil til dvdafspiller?

Jeg har nu en mpg fil liggende på computeren.
Jeg har nero og en cd/dvd brænder.
Hvis jeg bruger nero kan jeg kun få lov til at brænde på en cd. Den kan jeg ikke bruge på min dvd afspiller. Kan jeg ikke brænde en dvd.
Iflg. tegningen på brochuren for cameraet ser det nemt ud, men hvordan gør man. Skal mpg først konventeres og evt. hvordan.
Avatar billede nva Praktikant
02. maj 2005 - 13:54 #1
De flete DVD-afspillere kan altså godt afspille alm. data-cd'er. Du kan konvertere med Dvd Source Creator ( 30 dages gratis version ) til 'rigtigt' DVD-format.
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tds.html
Avatar billede hjep Nybegynder
03. maj 2005 - 17:56 #2
Så lykkes det endelig at få lagt det over på dvd. Det hjalp med ovenstående link.
Det min store ærgelse fandt jeg ud af at kvaliteten er helt vild dårlig, men det er allerede når jeg første gang gemmer på computeren. Jeg tilslutter den via USB. Bliver kvaliteten så helt vild ringe. Sætter jeg cameraet direkte i fjernsynet står det fantastisk.
Avatar billede nva Praktikant
04. maj 2005 - 12:14 #3
Hvis kvaliteten allerede er ringe når du får filmen over på harddisken må det skyldes det software, der kopierer den over.
Hvis dit oprindelige problem blev løst med ovenstående link tillader jeg mig at lægge et svar.