Avatar billede ras_123 Nybegynder
30. april 2005 - 18:50 Der er 6 kommentarer

markedsførring af e-butik ?

Jeg har 2 spørgsmål vedr. markedsførring af et nyopstartet website med salg af div. produkter primært til mænd (ca. 18-35)..... det første går på hvad formålet er med søgemaskine optimering ? jeg har fundet et hav af firmaer der tilbyder dette, men fælles for dem alle er at de tager sig ret godt betalt. Men for hvad ? er det pengene værd ?

Det sidste spørgsmål er : Jeg har brug for nogle links (Mange) til link-sider / portaler hvor man gratis kan tilmelde sit website. jeg er ikke interesseret i banner-byt eller andre aftaler, hvor man er nødt til at tilføje reklamer på sin side
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. april 2005 - 19:01 #1
søgemaskineoptimering kan godt betale sig, og om man vil betale for det er en smagssag, er du nogenlunde inden i IT og har tid og lyst til at gå i krig selv, kan du sagtens det.

der er en reække gode artikler på http://webmaster.hephey.dk og her på eksperten, kig istær efter brugeren Bufferzone som har skrevet en række gode artikler.

En god måde at markedsføre dig på er at have en konkurrence. Tilmeld konkurrencen en masse konkurrence sites, find en liste her http://webmaster.hephey.dk/guide/116/ der findes sikkert flere.

Håber det kunne bruges
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. april 2005 - 19:03 #2
formålet med søgemaskine optimering er naturligvis at du får en top 10 placering på ønskede søgeord på f.eks. google. Det er i dag en stor kilde til besøgende/kunder.
Avatar billede ras_123 Nybegynder
30. april 2005 - 19:18 #3
jeg har ingen problemer med selv at gå i krig. Har bare ikke den store erfaring på området. Men jeg vil ihvertfald læse nogle af de artikler du henviser til :)
Jeg har nok bare ikke helt fattet hvad søge optimeringen går ud på udover at få skrevet de rigtige søgeord i meta koderne. Men tak for hjælpen indtil videre
Avatar billede triple-x Nybegynder
30. april 2005 - 19:21 #4
metatags var i gamle dage :)

Idag går det ud på at dine overskrifter skal passe sammen med din brødtekst, som alt sammen skal indeholde dit søgeord.

Altså det google gør i hovedtræk er at den læser din artikel og vurdere hovr relevant teksten på hjemmesiden er i forhold til søgeordene.

Derudover kigger den også på pagerank, som viser hvor "populær" din side er, altså hvor mange mennesker der linker til den.

Det er i meget korte træk, og jeg er sikker på hvis du læser bufferzones artikler vil du få en rigtig god indsigt i hvordan du kommer op blandt top 10 på google.
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
30. april 2005 - 19:24 #5
Der står også lidt her : http://www.html.dk/artikler/00046/ - der er 2 artikler mere der omhandler emnet.
Avatar billede niazy Nybegynder
22. maj 2005 - 00:51 #6
Hej

Søgemaskineoptimering drejer sig om at sikre at
en række standarder omkring programmeringen af
siden. De væsentligste er:

Sidetitel
url-adresse
filnavn
samt matakodning.

Hvis man spammer sider med søgeord bliver
siden generelt ekskluderet af søgemaskiner så det drejer sig
om at holde sig til ca.15 VIGTIGE meta-søgeord.

Jo mere din metakodning svarer overens med dit indhold på
din side samt filnavn, url og titel, jo bedre vil din side
blive modtaget af robotter.

eks. du vil gerne findes på ordet "nokia 3310"

Din produktside skal leve op til følgende:

Titel: Nokia 3310 - køb den på www.minbutik.dk -
Filnavn: nokia3310.html
url: http://www.minbutik.dk/nokia3310.html
Meta description: Køb din nokia 3310 her.
Metasøgeord: nokia3310, nokia 3310 .....

Hvis man holder sig til det relevante får man
som regel det bedste ud af det, man skal blot forsøge
at opbygge sin side intelligent efter standarderne.

Søg efter SEO (på google) hvis du ønsker mere information
om emnet. Du kan tilmelde din butik til samtlige danske
shoppingguider på: http://www.enu.dk/shoppingguider.html