Avatar billede flashnoob Nybegynder
30. april 2005 - 17:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Adgang til router

Hej. Jeg har en stationær pc der skal på mit trådløse netværk. Jeg har installeret en Wireless USB adapter på den. Den kan også godt finde mit trådløse netværk og skriver at den er tilsluttet med 11.0 Mbps. Dog kan jeg ikke komme på internettet... jeg mener da at man bare kan åbne explorer når der er forbindelse og så konfigurerer den det hele selv ikk'?? Men det gør den ikke... når jeg indtaster en adresse kommer der bare en box med "Søgesiden kunne ikke findes"...
Desuden er der i "aktivitet" under Status for Trådløs netværksforbindelse sendt 151 pakker, men der er ikke modtaget nogen...altså 0.

Hvad kan der være galt??
Avatar billede flashnoob Nybegynder
30. april 2005 - 17:31 #1
Spørgsmålet er så også... hvordan får jeg adgang til Routeren? For at give adgang til den nye computer under sikkerhedsindstillingerne..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. april 2005 - 17:35 #2
1. Har du MAC filter på din router (se routerens manual)?
2. Har du WEP/WPA kryptering på din router (se routerens manual)?
3. Broadcaster du SSID fra routeren (se routerens manual)?
Avatar billede flashnoob Nybegynder
30. april 2005 - 17:53 #3
Har ikke manualen på nuværende tidspunkt.
Mac: Hmm... På selve routeren står der noget med MAC
(USB MAC, P-LAN MAC, WAN MGT MAC, WAN DATA MAC, CMCI MAC)Samt en stregkode med et MAC nummer under.
Jeg kan se på den computer jeg sidder med nu at der er WEP kryptering på netværket.
Jeg bruger SSID'et fra routeren.
Avatar billede knowit Nybegynder
30. april 2005 - 18:15 #4
Umiddelbart lyder det til at du ikke får en IP adresse fra Router/AP - afhængig af Operativ system kan du gå ind under netværk og se om der er tildelt en IP adresse til din trådløse USB - hvis ja og det ikke er en 169.x.x.x adresse, så burde den side være OK, hvis nej så skal du enten indsætte en IP adresse på den trådløse USB (igen under netværksopsætningen) eller du skal konfigurere din router eller AP til DHCP (dynamisk Host) og derved få den til at dele IP adresse ud, når du vil logge på.

Når det er sagt skal du altid huske at sikre dit AP med WEP key og helst MAC adresse.
Avatar billede flashnoob Nybegynder
30. april 2005 - 18:38 #5
Knowit -> Kan du give en nærmere beskrivelse af hvordan man gør? Jeg kan se at der ikke er nogen standartgateway når jeg skriver ipconfig i en kommandopromt. Er det IP adressen?
Under "understøttelse" i "status for Trådløs netværksforbindelse" kan jeg se at adressetype er sat til automatisk privat adresse, hvor den, på den jeg sidder ved nu, er "Tildelt af DHCP"... Det skal vel ændres, men hvordan?
Avatar billede knowit Nybegynder
30. april 2005 - 18:51 #6
Det vil hjælpe hvis du oplyser mærket på din trådløserouter/ap typisk benyttes 192.168.2.x netværket, men det er ikke en sikker antagelse, men selvfølgelig noget du hurtigt kan teste ved at give dit USB kort en IP adresse i dette segment fx. 192.168.2.50 og sætte subnet til 255.255.255.0 og standard gateway til 192.168.2.1
Avatar billede flashnoob Nybegynder
30. april 2005 - 19:40 #7
Mærket på min router er Scientific Atlanta DPR2320 Webstar. Men hvordan skifter jeg IP adresse, subnet og standart gateway??
Avatar billede knowit Nybegynder
30. april 2005 - 20:07 #8
Avatar billede flashnoob Nybegynder
30. april 2005 - 20:42 #9
Jeg kan ikke fornye min IP-adresse som står beskrevet i den pdf du har linket til. Yderligere kan jeg heller ikke komme ind og configurere routeren som beskrevet på side 33... ?!

Når jeg skriver ipconfig i kommandoprompten får jeg følgende:
_______________________________________________________________

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Medietilstand DNS-suffiks. . . . . . . . . . : Mediet afbrudt

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse for automatisk konfiguration. . . : 169.254.125.98
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

_______________________________________________________________
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. april 2005 - 20:58 #10
for at konfigurere routeren skal du være forbundet til den med et kabel!
Avatar billede flashnoob Nybegynder
30. april 2005 - 21:08 #11
Det skulle jeg ikke da jeg konfigurerede den sidst?? Der indtastede jeg bare 192.168.0.1.... men  det virker ikke nu.
Avatar billede knowit Nybegynder
30. april 2005 - 22:48 #12
Det er fordi du ikke er forbundet - den 169. ip adresse du har er en "intern" adresse, der ikke kan benyttes til at forbinde dig til dit eget netværk eller andre netværk. Prøv at opdatere IP adressen på din USB WLAN adapter til 192.168.0.50 med undernet 255.255.255.0 og standard gateway 192.168.0.1 - så burde du komme på og hvis ikke så er konfigurationen i routeren ikke korrekt . . .