Avatar billede kunde Nybegynder
02. april 2001 - 04:48 Der er 4 kommentarer

personal webserver

Jeg har problemer med at få personal-werserver til at fungerer i nætværket, der er tale om rent win98 den ene med explorer4 den anden med explorer5,det er explorer 5 der skal fungere som webserver.
maskinerne er sat op med ip-addresser og kører som de skal i netværket.
er der nogen der slavisk kan give en brugsanvisning.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2001 - 08:07 #1
du må nok hellere fortælle hvad problemet er...

kan du ikke finde siden på fra PWS?
Kan du ikke få kontakt til serveren fra klienten?

???
Avatar billede kunde Nybegynder
02. april 2001 - 15:28 #2
maskinerne kan godt se hinanden, det der er server hedder 1 og har en TCP/IP  add.192.168.3.7
og undernetmask 255.255.255.0,
Jeg mener man taster f.eks http://192.168.3.7 samt aktuelle mappe + filnavn, men det virker ikke
Avatar billede jolldasch Nybegynder
04. april 2001 - 23:51 #3
Jeg regner med, at du skal have den ene maskine (IP: 192.168.3.7) til at vise en homepage. Hvis det er tilfældet, er der et par ting, der skal overholdes, hvis addressen http://192.168.3.7 skal virke.

1) Hjemmesiden skal ligge i c:\\inetpub\\wwwroot\\

2) Det er ikke ligegyldigt, hvad din startside hedder. Den skal hedde noget i retningen af index.htm / default.asp / index.asp / default.htm
Dette kan dog ændres i indstillingerne for PWS
Avatar billede kunde Nybegynder
05. april 2001 - 16:08 #4
Jeg har løst problemet,problemet var en af mine ip addresser som var 192.168.3.0,(det var heller ikke muligt at pinge denne addresse) det sidste ciffer \"0\" er åbenbart ikke gyldigt, jeg ændrede dette til f.eks 192.168.3.11, herefter kører det bare.