Avatar billede funnyman Nybegynder
30. april 2005 - 12:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor blinker skærmen bare?

Hej

Forleden dag købte jeg dette over nettet:
ASUS A8V Deluxe WiFi-G, Via K8T800 Pro, FSB1000, DC DDR400
AMD Athlon 64 PR3200+ In-a-box *512KB Cache* 'Winchester'
512 MB Performance Memory (A-Data) DDR400 PC3200 RAM
NEC ND-3520, 16x DVD Brænder, Double Layer +/-, Bulk, Sort

Det hele ser ud til at være sat rigtigt sammen, og 2 af mine kammerater mener det samme, mit spørgsmål er så bare:

Hvorfor - når jeg tænder computeren - bliver skærmen bare ved med at blinke uden overhovedet at starte op?
Dette har den gjort i 12 timer nu.

Det skal lige siges, at det jeg ikke har investeret i med denne ordre, hører til en computer, der er købt i januar 2001.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 12:43 #1
Har I prøvet med andre grafikkort?
Avatar billede funnyman Nybegynder
30. april 2005 - 12:45 #2
Nej, der er ikke prøvet med et andet grafikkort. Dette glemte jeg lige at nævne, men den er også af nyere dato. Det er en GeForce4 TI4800SE.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 12:54 #3
Prøv et andet grafikkort
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. april 2005 - 13:25 #4
Starter computeren op ? ?

Hvis den ikke starter op, så kan skærmen jo ikke vise noget.

Kører blæserene rundt, spinder harddiskene op ? ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. april 2005 - 13:34 #5
det lyder mere som om du skal prøve med en anden monitor.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 13:43 #6
Kan det nemt være ja retaxes, men dertil også ledninger, stik, bundkort osv :D

Man må starte et sted :D
Avatar billede funnyman Nybegynder
30. april 2005 - 14:56 #7
Følgende er afprøvet:

- Anden monitor er sat til.

- 2 andre grafikkort er afprøvet, AGP og PCI.

- Afprøvet med både de nye ram og de gamle.

- Alle stik pillet ud og sat i igen.

- Strømkabler skiftet ud.

- Kontrolleret at ALLE bundkortets strømkrav opfyldes af PSU'en.

Alle ovenstående ting hjalp på ingen måde. Systemet starter op, dvs. CPU'en kører. Man kan høre at harddiske kører og der er lys på bundkortet. Men begge afprøvede skærme står stadigvæk og blinker.
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 15:11 #8
Enten er noget sat forkert sammen på bundkortet hvad angår ledningerne, eller også er bundkortet defekt
Avatar billede funnyman Nybegynder
30. april 2005 - 15:14 #9
KØRER VIDERE HER! >>>> http://www.eksperten.dk/spm/614333
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 15:15 #10
Sær måde at arbejde på når vi allerede er igang med at hjælpe dig.

Luk dette spørgsmål så!
Avatar billede huset Praktikant
30. april 2005 - 15:16 #11
Sådan lukker du spørgsmål herinde

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede huset Praktikant
02. maj 2005 - 20:18 #12
Brug for yderlige support??
Avatar billede huset Praktikant
04. maj 2005 - 15:31 #13
Mon du har tid til at smide lidt fedback??
Avatar billede huset Praktikant
04. maj 2005 - 16:49 #14
Du afviser fordi??
Avatar billede funnyman Nybegynder
05. maj 2005 - 21:30 #15
Fra halvamatoer:

Med to forskellige slot formoder jeg at du har mødt DIMM-B1 som er slot nummer 3 fra cpuen.
uden denne fungere bundkortet ikke og giver netop denne fejlbeskrivelse. (se side 34 i manualen (ufattelig lille skrift).
(har selv oplevet det, og nåede at købe en ny strømforsyning, inden jeg opdagede det)

efter at have læst min kommentar: det jeg prøver på at sige er: der skal sidde ram i det slot, ellers virker bundkortet ikke. - det er vist bedre dansk

Tak for svaret, det virkede.
Avatar billede funnyman Nybegynder
05. maj 2005 - 21:31 #16
Huset:
halvamatoers svar i den anden tråd, var den rigtige løsning, derfor afviste jeg dit.

Håber du overlever :-)