Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 00:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

OC på Duron 700 + KT7 + 128 Apacer PC133

hejsan.... jeg har Subj.^^ og clocke den til 900 via multiplier= 9 of FSB = 100.... så prøver jeg at sætte multi til 7 og FSB til 110... så vil den ikke engang genstarte... skal nedunder 107 FSB for overhovedet at boote... skal lige sige at jeg har bootet med FSB 120 og multi *6 og med ram på FSB100.... bundkortet kan nemlig kører ram 133 og CPU 100... samtidigt.... men jeg kan helller ikke komme op på 110FSB med multi*7 og ram 100FSB... jeg har enda prøvet at skubbe Volt op på 1.850 (max)... temp. er endnu ikke et problem.. men jeg kan kører CPU= 100FSB 9*multi og ram FSB133.... stabilt... men hvis bare jeg i denne situation hæver FSB med +1(en) begynder den at blive rimelig ustabil... jeg kan så gå tilbage til FSB100 på CPU og multi*9,5 med mindre ustabilitet... hvad gør jeg for at kunne hæve min FSB på CPUen????
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 00:41 #1
For at kunne hæve fsb\'en kræver det jo at alle dine kort kan følge med! Hvad har du af lydkort, netkort osv??
Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 00:46 #2
jeg har et cretive live 1024
et D-link netkort
et ASUS ceforce 256 i AGP
glemte lige at nævne at jeg har WZ01.BIN BIOS (beta) men det er den alle siger er den bedste at OC med....
Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 00:47 #3
har oxo prøvet både win98 winME win2kpro... og win98 giver mest stabilitet...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 00:50 #4
Hmm... det burde ikke give noget problemer! Jeg tror ikke at det er rammene der gi\'r problemer! Har du prøvet en anden bios, bare for at udelukke at det ikke er den?
Avatar billede kingri Nybegynder
02. april 2001 - 00:54 #5
ja.... har prøvet WW.bin WZ01.bin(bruger jeg nu) WZ04.bin WZ.bin YH.bin YP.bin og den jeg har nu giver bedst resultat
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 00:57 #6
Jeg må indrømme at jeg ikke kender KT7 så godt (har selv A7V)
Prøv eventuelt at bruge www.overclocking.dk\'s forum! Der er mange OC\'ere :-)
Avatar billede makse Nybegynder
02. april 2001 - 01:02 #7
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 01:07 #8
makser:> Nå, der var du :-) Det var du længe om!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 01:07 #9
makser even *lol*
Avatar billede makse Nybegynder
02. april 2001 - 01:09 #10
jdaugaard > He, ja jeg har nedtrappet. Abonnerer heller ikke på nogle kategorier i øjeblikket.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 01:15 #11
makse:> Det er min chance... Watch your bag, cause here I come... :-) (selvom der er forfærdeligt langt fra 4700 til 28000 point=
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 01:16 #12
bag = back ! *LOL*
Avatar billede makse Nybegynder
02. april 2001 - 01:20 #13
Jdaugaard > I\'ll be waiting. :)
Avatar billede hellbringer Nybegynder
02. april 2001 - 14:03 #14
Her er svaret.

Jeg sidder selv med det samme problem.
Der er kun en løsning og det er at købe et nyt bundkort, som har et KT133A chipset.
Og dit bundkort har et KT133 chipset, ligesom mig sel (ASUS A7V).

Det er en fejl i KT133 chipsettet, at man ikke kan sætte sin FSB ret højt. Denne fejl er rettet i KT133A chipsettet, som fx. et ASUS bundkort (A7V133). Læs mere på www.anandtech.com eller www.tomshardware.com
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
02. april 2001 - 14:08 #15
hellbringer:> Hvad snakker du om? Fejlen ligger da ikke i chipsettet! Selvfølgelig kan KT133A komme højere op da det kører med en højere FSB som standard! Jeg kan da selv sagtens få fsb meget højere op end kingri kan, og jeg har et A7V med KT133 chipset!
Avatar billede cyberjam Nybegynder
15. april 2001 - 21:28 #16
Det er sgu svært at få FSB over 110 med et KT133, læs ethvert seriøst hardwareforum for at finde ud af det. Jeg har selv et Abit KT7-Raid og jeg kører med 110. Den vil ikke højere op ligemeget hvad. Jeg kører også 8.5 multiplier på min (blyant-streg-på-tegnede) Duron 700. Ialt giver det 935 :) (på 1.7v)

Forresten, min FSB står på 100 og det sted hvor der står \"FSB +\" har jeg 10. Det betyder at det kun er kommunikationen mellem RAM og CPU - hvilket er det essentielle - der kommunikerer med 110 mhz. Du skal ikke ændre på selve fsb, da du derved også påvirker PCI-bussen og derved alle dine indstikskort. Dette giver overhovedet ikke  mærkbart bedre ydelse og du risikerer at de fejler hvis de får andet end 33mhz.

Jeg tror ikke du kan få fsb højere med det chipsæt, så skulle du skifte til fx KT133A.
Avatar billede unouno Nybegynder
17. april 2001 - 13:37 #17
undskyld men kingri skriver du ikke at du har hævet fsb\'en på ram\'ene...
kan man godt det uden at hæve den på andet (i computeren)
Avatar billede cyberjam Nybegynder
17. april 2001 - 19:39 #18
unouno det kan man i hvert fald på KT7, ved ikke hvor man ellers kan gøre det.

Der er to selvstændige indstillinger:

1. FSB (PCI = 1/X * FSB)

2. FSB + X (piller ikke ved PCI)
Avatar billede unouno Nybegynder
18. april 2001 - 07:58 #19
OK...
det var bare lige mig der havde misforstået noget...
undskyld.....:=)
Avatar billede kingri Nybegynder
16. maj 2001 - 23:28 #20
hør her....
på KT7 kan du sætte FSB 3(tre), ja 3(tre) steder... alle 3 er samme sted.... den ene er FSB... så er der FSB+.... og så er der en funktion til PC100-PC133 ram... pc100=host pc133=host+etellerandet... jeg har pc133, og sat host+clketellerandet... hvis jeg så hæve FSB, ville jeg ligger antallet oveni 133 på rammene og ióveni 100 på CPU+PCI.... hvis jeg bruger FSB+, vil jeg kun ligge oveni RAMmene... nice nok at vide... jeg må sQ nok give cyberjam ret.... har ALDRIG haft den meget højere end 110FSB......
nu kører jeg FSB100 med RAM sat host+clketellerandet(133)... multiplier*8,5... og så glemmer jeg alt om at få FSB højere op... =(