Avatar billede worrax Nybegynder
29. april 2005 - 23:58 Der er 1 kommentar

Startup stopper ved "Starting pcmcia:"

Jeg har lige installeret PClinuxOS....

Når jeg starter computeren op for første gang, stopper den ved "Starting pcmcia:"

Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre?...

Computeren er en IBM thinkpad R40e

Jeg har uden held prøvet at finde et sted i BIOS hvor man kunne deaktivere PCMCIA.
Avatar billede malawimoto Nybegynder
02. august 2005 - 01:31 #1
Hvis du bruger Grub rette din /boot/grub/menu.lst

tilføj acpi=off

kernel /boot/vmlinuz-2.6.8-1-686-smp root=/dev/hda1 ro acpi=off

linien bør ser således ud. i dit tilfælde vil det gæld både i suse, mandrake og fedora

Hilsen

Peter