Avatar billede xplain Nybegynder
29. april 2005 - 20:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre i en database

Jeg har downloadet (lovligt) et ASP-script, for at beskytte dele af min hjemmeside, login og password er gemt i en DB-fil......

Login er :test
Password er: test

Dette vil jeg "selvfølgelig" gerne ændre til noget andet, har jeg nogen mulighed for at gøre dette når jeg ikke har programmet
ms access.

En anden mulighed er selvfølgelig at jeg kan sende DB til en som har access..... eller

Hjælp......

Nok ikke et særlig stort problem, men det er det altså når man ikke har programmet..........
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. april 2005 - 20:58 #1
Jeg ved du kan åbne en mdb fil op i en teksteditor, men jeg ved ikke om du kan ændre i den og gemme hvorefter den virker...

Lav en kopi af den og test på den, og se om du kan få den til at køre optimalt bagefter...
Avatar billede mugs Novice
29. april 2005 - 20:58 #2
Jeg har absolut ingen forstand på ASP - Men med Access går det lige an, så du er da velkommen til at sende din db til:

mugs@mail.dk

så vil jeg se om jeg kan ændre det. Husk at zippe db.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
29. april 2005 - 21:00 #3
har du adgang til databasen? er det den der er beskyttet med et password?
eller ligger password i en tabel i databasen?
Ellers kan vi maile den frem og tilbage til dig, hvis det kan ordnes.
Avatar billede busschou Praktikant
29. april 2005 - 21:08 #4
Hvis der i databasen er en tabel hvori login og password står så kan du jo ændre det i en ny asp side som forbinder til databasen
Med sql sætningen
Update tabelnavn Set password = 'nyt_password', login = 'nyt_login' Where password = 'test'
Avatar billede xplain Nybegynder
29. april 2005 - 23:35 #5
mugs

Har mailet db'en til dig
Avatar billede mugs Novice
29. april 2005 - 23:55 #6
Db er modtaget og returneret. Db er i Access97. Jeg har konverteret den til 2000, åbnet den med udelt adgang og fjernet password og konverteret den til 97 format. Her fungerer den, men om den gør på xplain's PC ved jeg ikke. Men det vil tiden vise. godnat :o)