Avatar billede styless Nybegynder
29. april 2005 - 09:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Muligvis forkert kategori: Finde mobil placering

Hej,

kunne ikke finde en mobil kategori så jeg prøver at oprette spørgsmålet her.

Er det muligt via WAP eller en Java application på ens mobil at finde mobilens placering via GPRS/GPS/Andet ... Det vil sige mobilen længde og bredde grad / andet?
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
29. april 2005 - 09:24 #1
GPS skulle jo gerne kunne finde positionen..
Og et program som kan tolke GPS kan godt være lavet i JAVA.

Hvorfor ?
Avatar billede styless Nybegynder
29. april 2005 - 09:39 #2
Måske et eksamens program. Noget Krak.dk agtigt. Man har et kort over Kbh. f.eks. og så finder den selv hvor man er via længde og breddegrad.
Avatar billede styless Nybegynder
29. april 2005 - 09:41 #3
Meget limiteret program. Skal ikke virke f.eks. verden over bare Kbh. eller måske noget mindre...
Avatar billede hyberpreprocessor Nybegynder
29. april 2005 - 09:43 #4
Tror du skal opgive ideen, og finde på noget mere simpelt.

1. Du vil få meget svært ved at få adgang til GPS.
2. Du skal læse mindst et par tusindes sider dokumentation , og det ville kræve noget uhyre advanceret kode.

Jeg ved ikke hvor længe det har taget at kode krak.dk , men ikke noget som 1 person (eller 5) kunne gøre inden eksamensperioden er slut.
Avatar billede styless Nybegynder
29. april 2005 - 09:58 #5
Hehe kan godt være du har ret.

Men vi ville nu heller ikke kode hele krak.dk. Det eneste vi ville have var et kort over Kbh. eller mindre område og så med en blå prik markere hvor personen var/er. Ret simpelt bortset fra at finde længde/bredde-grad.
Avatar billede leifleif Nybegynder
29. april 2005 - 10:10 #6
Måske skulle du kaste et blik på det APRS som radioamatørerne laver. Der findes meget på nettet, f.eks. http://web.sonofon.dk/benny/

mvh/leif b.
Avatar billede rbj_fp Nybegynder
02. maj 2005 - 15:38 #7
http://www.dmh2000.com/nmea/nmeap.shtml <- burde kunne håndtere lidt GPS data
Avatar billede styless Nybegynder
15. maj 2005 - 16:32 #8
Har kigget lidt på de forskellige link men tror jeg opgiver ideen. Det virker ret stort :)

Jeg lukker spørgsmålet. Er der nogen der føler sig snydt mht. point må i lige ligge et svar.
Avatar billede styless Nybegynder
08. august 2005 - 18:45 #9
Lukker