Avatar billede dipet Nybegynder
28. april 2005 - 18:25 Der er 8 kommentarer

Trådløst netværk

Vi er 2 personer der deler lejlighed og skal til at dele trådløst netværk med nogle andre i vores bygning. Vi har dog et lille problem med at få forbindelsen i orden. Min sambos computer og hans netværkskort kan godt få forbindelse til det trådløse netværk i lejligheden, men det kan jeg ikke. Jeg har prøvet at installere min sambos netværkskort på min computer (dog uden softwaren, men det virker da det kunne finde andre netværk) men jeg kan stadig ikke finde det trådløse netværk vi skal bruge, som hans computer altså kunne finde.
Vil en evt. signal booster kunne hjælpe eller er det noget med mine indstillinger??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 18:30 #1
Er de to computere sat ens op?
Din computer skal jo også virke med hans netkort, ellers er det opsætningen det er galt med!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 18:32 #2
installer NetStumbler på din maskine for at se hvad der er af tilgængelige netværk, umiddelbart er mit gæt at der er nogle sikkerheds opsætninger der ikke er korrekte.

http://www.stumbler.net/
Avatar billede dipet Nybegynder
28. april 2005 - 18:34 #3
Altså når jeg har hans kort i min computer virker vores eget trådløse netværk, men jeg kan ikke "modtage" signalet fra vores overbo, hvilket han kan når han har kortet i sin computer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 18:35 #4
Hans netkort virker altså.
Så må det være din computer og dermed opsætningen af din computer den er galt med.
Eventuelt krypterings koden der er indtastet forkert.
Avatar billede dipet Nybegynder
28. april 2005 - 18:38 #5
Ved du om det kan være andre ting end krypteringskoden den kan være gal med, for vi har med vilje ikke sat nogen kode på endnu. så det kan i hvert fald ikke være det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. april 2005 - 22:01 #6
Mac adresse filter, men det følger netkortet. Og det virker jo med hans netkort i din PC (hvis jeg forstår dig korrekt).

Har i prøvet at geninstallere driveren?
Har du prøvet med netstumbler?
Hvilken standart understøtter din PC?
Hvad er det for en PC (model, fabrikat)?
Hvilken standart understøtter jeres router?
Hvad er det for en Router?

Net standarterne er 802.11 a b og g

Sidder og kommer i tanke om......
Nyere bærbare har en knap for aktivering af trådløs forbindelse. På nogle er det en enkelt knap man trykker på på andre er det en taste kombination. Dette er af hensyn til at man ikke må bruge trådløse forbindelse i fly! Hvilken model og fabrikat er din bærbare, så skal jeg undersøge hvor en sådan knap eventuelt er på din maskine.
Avatar billede dipet Nybegynder
02. maj 2005 - 20:53 #7
Du har vist misforstået mig lidt. Det virker med hans netkort i HANS computer - men hverken med mit eget eller hans i MIN computer!... Det er derfor vi synes at det er lidt mærkeligt...
Avatar billede dipet Nybegynder
02. maj 2005 - 20:55 #8
Min computer er en Mitac Bærbar 8677 Mobile Celeron 2000Mhz 256 DDR Ram. Er det nok?? Ved ik lige så meget om computere...