Avatar billede lupin12 Mester
28. april 2005 - 08:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Back up

Hej

Er der en der ved hvordan man laver back up af sine emails og kontakter microsoft office outlook 2003, så når man har formateret sin harddisk kan man gendanne alle sine emails og kontakter.......

mvh Lupin12
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. april 2005 - 10:13 #1
Måden jeg gør dette på er:
Åben Outlook. Filer > Datafilstyring. Der står hvor din datafil ligger, og den fil tager jeg en kopi af over i et bibliotek for sig selv.

Så Filer > arkiver, og så laver jeg et arkiv af alt. Du kan se hvor den har tænkt sig at lægge arkivfilen, men det ændrer jeg til det bibliotek, hvor jeg har en kopi af datafilen.

Når det er gjort, så brænder jeg en CD med indholdet af det til formålet oprettede bibliotek.
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2005 - 10:22 #2
Gå ind i følgende mappe på C drevet, og kopier outlook.pst over på en anden hd eller brænd den på CD/DVD:

C:\Documents and Settings\BrugerNavn\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Når du har installeret windows og så office/outlook igen så sætter du outlook op til at hente mails osv på de konto du nu har, så generere outlook en ny outlook.pst som du overskriver med din backup så er du kørende igen :)

HUSK! Ikke lad outlook chekke mail før du har overskrevet den nye outlook.pst
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. april 2005 - 10:26 #3
Skriver vi ikke det samme tubber ?
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2005 - 10:34 #4
Ved jeg ikke kender ikke din metode, men kan se du udfører en handling mere end jeg......men kan godt være det er det samme, er det så er det lidt uoverflødigt mit indlæg :)

Btw.....hvis du ønsker at få dine mails væk fra C drevet (system drevet) så kopier Outlook.pst over på en anden hd.
Når win er installeret og office/outlook, sætter du outlook op og går ind og sletter den nye outlook.pst i den mappe som vist tidligere, så starter du outlook som så vil brokke sig over der ingen outlook.pst er og spørger hvor den er så peger du på den på det andet drev og så er du kørende med den lillle sikkerhed at hvis system drevet dør og skal geninstalleres er dine mails der ikke......
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. april 2005 - 10:38 #5
Det er ikke alle der har deres datafil liggende C:\Documents and Settings\BrugerNavn\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Netop for at tage højde for denne situation med formatering af systemdisken, så ligger alle mine datafiler på en anden fysisk disk.
Derfor Åben Outlook. Filer > Datafilstyring for at se hvor datafilen ligger.
Avatar billede jefr Nybegynder
28. april 2005 - 10:40 #6
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2005 - 10:45 #7
hehe dragon, hvis den ikke ligger der så ved brugeren self hvor den ligger og så er det vel stadig hurtigere bare at kopiere den ?

Har selv lavet sådan at alle mine datafiler har et drev for sig selv + diverse mapper så som følgende mapper: desktop, startmenu, favoritter, dokumenter+undermapper, IIS......
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. april 2005 - 10:48 #8
Det gør 28/04-2005 10:13:00 jo også.
Min første kommenter laver både en kopi, men også et arkiv af datafilen. Kald det at gå med livrem og seler, I don't care.
Avatar billede tubber Juniormester
28. april 2005 - 10:50 #9
ok :) så er det det samme vi skrev :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. april 2005 - 10:51 #10
;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. april 2005 - 10:54 #11
Og tak :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. april 2005 - 11:42 #12
Lupin12, hvordan går det her ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. maj 2005 - 21:07 #13
Er der udvikling ? ? ?
Avatar billede lupin12 Mester
02. maj 2005 - 21:08 #14
ja
Avatar billede lupin12 Mester
02. maj 2005 - 21:09 #15
ja
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2005 - 21:10 #16
hehehe

positiv udvikling ?
Avatar billede lupin12 Mester
02. maj 2005 - 21:10 #17
hvorfor kan jeg kun gi point til mig selv og ikke andre ?????
Avatar billede tubber Juniormester
02. maj 2005 - 21:12 #18
fordi vi kun har lagt en kommentar

du skal lige sige hvem der skal ligge svar :)
Efter min mening er der Dragon :)
Avatar billede lupin12 Mester
02. maj 2005 - 21:12 #19
ok tak
Avatar billede lupin12 Mester
02. maj 2005 - 21:15 #20
Dragon smid lige et svar...........
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. maj 2005 - 17:53 #21
Det er så her  :-)
Avatar billede jefr Nybegynder
03. maj 2005 - 18:52 #22
Øh fik du overhovedet tjekket mit link? Jeg mener bare at når nu MS har lavet et tilføjelsesprogram der laver det du efterspørger så .......