Avatar billede xtro Nybegynder
28. april 2005 - 03:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan "oversætte" det her ?

Nu bliver det et nummer for kryptisk. Hvad snakker han om her?

Citat:
"Der er en god grund til nogle gange at anvende den fuldstændige adresse til dine egne sider i links. Hvis nogen gemmer en af dine sider på sin egen harddisk, vil ingen af dine links til andre sider fra denne side fungere, med mindre de er komplette internetadresser".
"Jeg anvender selv en link med den fulde adresse til min hjemmeside nederst på hver af de øvrige sider, og jeg benytter simple filnavne eller relative adresser til de øvrige link".
Citat slut.

(Ps. jeg ved godt hvad relative adresser er, så glem det.)
Avatar billede xtro Nybegynder
28. april 2005 - 03:30 #1
Kun det første afsnit ...
Avatar billede xtro Nybegynder
28. april 2005 - 03:33 #2
Helt præcist det her:
"Hvis nogen gemmer en af dine sider på egen harddisk, vil ingen af dine links til andre sider fra denne side fungere"???
Avatar billede ahave Nybegynder
28. april 2005 - 04:12 #3
Hvis du bruger et et navn til dine link som "./web/index.htm" istedet for "http://www.mitnavn.dk/web/index.htm" vil brugeren ikke kunne følge et link til denne side, hvis brugeren har gemt den pågældende side på sin computer.
/ahave
Avatar billede xtro Nybegynder
28. april 2005 - 04:23 #4
Altså så vil han ikke kunne følge linket fra den side han har gemt, til en af de andre sider på mit site (som er på nettet). Er det bare det der menes?
Avatar billede xtro Nybegynder
28. april 2005 - 04:24 #5
"til en af de andre sider". Jeg mener til den der linkes til ...
Avatar billede xtro Nybegynder
28. april 2005 - 04:58 #6
Nå, men det må være det der menes.

Så forstår jeg heller ikke hvad han mener med "de øvrige sider". Men det ville jo også være underligt, hvis ikke der hele tiden var et eller andet jeg ikke forstod ...

Læg svar for point.
Avatar billede ahave Nybegynder
28. april 2005 - 15:02 #7
>Altså så vil han ikke kunne følge linket fra den side han har gemt, til en af de > >andre sider på mit site (som er på nettet). Er det bare det der menes?
Det er garanteret det han mener.
Og med hensyn til link med den fulde adresse i bunden, er det jo sikkert fordi, hvis en bruger gemmer siden på sin harddisk, kan han altid gå ind på den pågældenes hjemmeside.

Jeg har selv oplevet det et par gange, hvor jeg har gemt en hjemmeside, for at læse den senere på min bærbare, hvor vedkommende netop har brugt relative stier. Så skal man ud i at søge efter hjemmesiden, hvilket jo ikke altid genererer et brugbart svar, hvis navnet på domænet ikke fremgår af siden.
/ahave
Avatar billede ahave Nybegynder
28. april 2005 - 15:03 #8
Og takker for point.
/ahave
Avatar billede xtro Nybegynder
29. april 2005 - 00:29 #9
Ok, tak!