Avatar billede pokejohn Nybegynder
27. april 2005 - 23:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skabelon som designet følger

Er det muligt at lave en skabelon i Access, som også indefatter formularhoved og fod og måske også knapper... Jeg har oprettet min egen autoformat, men jeg ville gerne have at den på alle formularer lavede et hoved og fod, som var samme højde hver gang og nederst en knap til at gå tilbage med... Er det muligt, eller skal man virklig sidde og lave det ved hver eneste formular? Jeg har nemlig 13 formulare, så hvis jeg kunne slippe for at sidde og få overskriften til at sidde det samme sted hver gang og sørge for at formularfod- og hovede er samme højde, ville jeg blive glad... :D
28. april 2005 - 08:36 #1
Du kan gemme en formular som skabelon ved at gå i Funktioner->Indstillinger->Formular/rapport og angive navnet på formularen i "Formularskabelon".

Men om den tager Formularhoved med, det kan jeg ikke huske...

Desuden gælder den kun for nye formularer (da det jo er en skabelon)
Avatar billede pokejohn Nybegynder
28. april 2005 - 09:49 #2
Okay... Det er forsent så :S Jeg har jo lavet alle mine formulare
Der er ikke andre måder der kan gøres på? For ellers må jeg jo bare pænt i gang
28. april 2005 - 10:03 #3
Jeg vil sige, at når der "kun" er 13 formularer, så er det et overkommeligt job. Hvis du havde 50 eller flere, så kunne man lave en stump kode, som gør arbejdet. Men det vil tage tid og vil være lidt tricky og stadig kræve lidt manuelt arbejde.

Så mit bud er: smøg ærmerne op ;o)
Avatar billede pokejohn Nybegynder
28. april 2005 - 11:25 #4
Heh... Er i gang! Det var mest fordi jeg har lidt travlt og derfor søgte en nem løsning... Det er et skoleprojekt, som skal afleveres på mandag.. Foruden databasen indeholder den også en hjemmeside og en rapport.. Hjemmesiden og databasen er næsten færdige, men rapporten på 15 sider mangler, og i en tid hvor jeg skal til fødselsdag og konfirmation er tiden knap :S
28. april 2005 - 11:26 #5
Kender det :o(

Good luck then...:o)