Avatar billede rambi Nybegynder
01. april 2001 - 18:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor lukker mit scannerprogram ned?

Jeg har programmet Smartscore - beregnet til at scanne noder ind til senere behandling. AUSBA2dll. lukker åbenbart ned. Når jeg scanner en node ind opstår problemet. Jeg ved ikke særlig meget om dette her...
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 19:01 #1
prøv at se om stikkene i scaneren sidder rigtigt hvis de gør det prøv at geninstaller dit scanner program og undersøg om programmet overhovedet er kompitapelt med dit styresystem!

-Jonas
Avatar billede jolleberg Nybegynder
01. april 2001 - 19:38 #2
Du kan sq da ikke afvise mig før du ved om det virker!!

-Jonas
Avatar billede rambi Nybegynder
01. april 2001 - 21:06 #3
Hej Jonas. Jeg har geninstalleret mit scannerprogram, og mht. kompitapiliteten er jeg meget sikker på er korrekt...
Avatar billede jj2 Nybegynder
06. april 2001 - 05:40 #4
>>rambi

Prøv evt. følgende:

1. -Vent med at afvise svar før du har modtaget en løsning. -Så har mulighed for at modtage \'fortsat svar\' som kan resultere i en løsning.

2. -Giv os en kort beskrivelse af scaneren. -Er det en USB-scanner? -Eller er den forbundet med printerporten?

3. -Får du nogle fejlmeddelse når scanneren blokere?

MVH
jj2
Avatar billede rambi Nybegynder
06. april 2001 - 11:53 #5
Hej jj2. Tak for oplysningerne. Min scanner er en usb connected type, forbundet direkte uden om hubs. Mærket hedder Lifetec - discountmærke, men skal da alligevel fungere... Fejlmeddelelse siger:DUSB2AR - Tjek at scanneren er forbundet rigtigt.  Men det er jo kun et eneste stik der skal forbindes...
Avatar billede jj2 Nybegynder
07. april 2001 - 15:35 #6
>>rambi

-Scanneren er formodentlig ok? -Jeg har selv en Lifetec-notebook og den fungere udmærket.

Prøv evt. følgende:

1. -Tænd scanner -> start computer -> Find System -> Enhedshåndtering og se efter om der er USB-HUB med værts-kontroller og billed-enhed?

2. -Hvilke størelser har de sider du skal scanne? -Hvormeget ram har din computer? -Hvad hedder din computer?

3. -Kablet kan drille fordi nogle fabrikanter forsyne USB-scanner-stikket med modhager så der faktisk skal presses usædvanlig hårdt for at få det helt i bund. -Det gælder f.eks. for min AcerScan 620U
-Men hvis pkt. 1 er OK? -Skulle kablet være forbundet korrekt.

MVH
jj2
Avatar billede rambi Nybegynder
08. maj 2001 - 00:29 #7
Hej jj2 - Jeg undersøger det snarest muligt!
Avatar billede rambi Nybegynder
03. september 2001 - 00:08 #8
Jeg har lige haft en Magister, så jeg er startet forfra med installationen.