Avatar billede kasperdk Nybegynder
27. april 2005 - 20:34 Der er 13 kommentarer

Norton eller Avast

Hej

Jeg læste en andens spørgsmål og hørte at Norton bare var dårligt. Jeg har selv Norton og har problemer med det hele tiden og at norton anti-virus trænger til eftersynog scanning af mail misløkkes og auto-proct kan nogen gange til aktives og det er pisse provo. Har fundet ud af at norton ikke er ret god til at fjerne virus, for kaspersky var bedre.

Har Sygate firewall, ad ware, spybot, spywareblaster og bruger firefox.

Mit abnonneman hos Norton udløber den 10/08 2005

Skal jeg have Avast eller Norton 2004

Seriøse svar tak
Avatar billede kenp Novice
27. april 2005 - 20:38 #1
Jeg må indrømme at jeg bruger Avast, jge har haft norton, men det virkede som din oplevelse helt ud i skoven. så det strøg ud igen, siden jeg har haft avast ingen problemer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. april 2005 - 20:43 #2
Jeg har prøvet Norton, og synes ikke helt om den.. Nu bruger jeg avast.. Den eneste ting, jeg ikke kan lide ved avast, er når den downloader/opdaterer når computeren/Windows starter op.. så tager det et minut eller to..

Men jeg tror, at det er pga min computer/Windows.. langsom, og bør geninstalleres :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. april 2005 - 20:44 #3
Vil slutte mig til Kenp, jeg bryder mig heller ik om Norton synes det er meget systemkrævende, og ikke specielt godt. Jeg kan ikke udtale mig om tekniske detaljer kun om mine oplevelser med det.
Avatar billede kenp Novice
27. april 2005 - 20:46 #4
thesurfer -> jeg opdager ikke at min opdater... (min er klar på ca. 45 sekunder efter tryk på start knap, uden avast er den 44 sekunder om det)
Avatar billede kasperdk Nybegynder
27. april 2005 - 20:47 #5
norton bruger også langtid på at opdatere, idag skulle den genstarte 2 gange
Avatar billede kasperdk Nybegynder
27. april 2005 - 20:53 #6
flere svar
Avatar billede espersen Novice
27. april 2005 - 21:38 #7
er så heldig at jeg ikke har problemer med Norton - hverken 2004 eller 2005.

Absolut problemfri - og oplever ikke at den suger så mange ressourcer.
Avatar billede 477 Nybegynder
27. april 2005 - 22:01 #8
Har heller ikke problemer med Norton, ingen problemer med genstart eller opdateringer, hat prøvet avast, var ikke tilfreds med det.
Avatar billede espersen Novice
27. april 2005 - 23:20 #9
og ingen hos familie og venner som man hjælper med anti spyware ol. som bruger Norton beklager sig (udover den årlige licens)
Avatar billede kalp Novice
28. april 2005 - 01:30 #10
Du tager selvfølgelig avast!
Det er en helt del bedre en Norton og langt mindre resource krævende.!
Desuden er der altid problemer med at afinstallere Norton så hver klar til det:)
Læs bla. http://www.eksperten.dk/spm/613576
Avatar billede espersen Novice
11. august 2005 - 19:08 #11
kaster et svar ,,,
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 11:55 #12
Avatar billede espersen Novice
10. april 2006 - 09:49 #13
husk at lukke tråden ved at acceptere svar
bed evt. andre om at smide et svar.

hav en god dag