Avatar billede dark-1 Nybegynder
27. april 2005 - 18:46 Der er 1 kommentar

Fra VHS til PC

Jeg skal ha lagt lidt film over på pc fra vhs. Har TV-Kort (Hauppauge) og vil så sætte vhs maskinen til det. Problemet er så bare at jeg kan godt optage..men lyden kommer ikke med. Heller ikke når jeg bare optager TV-Programmer igennem kortet. Mit spørgsmål er derfor: Skal der ændres i lyd-konfig. ved optagelse...lyder virker ellers fint nok når jeg bare ser TV. Der går stikket fra line-out på TV-kortet ned i Line-In på lydkortet.

Håber nogle kan hjælpe..har prøvet alle forskellige indstillinger der er i det medfølgende software fra hauppauge.

Vh
DarK
Avatar billede kasperdk Nybegynder
27. april 2005 - 19:04 #1
man kan købe en ting jeg ikke kan huske hvad hedder som kan overføre vhs bånd til pc'en.  Men har et link der forklare hvordan  http://www.dinside.no/php/art.php?id=18596