Avatar billede lillekiller Nybegynder
27. april 2005 - 18:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ASUS A8N viser vist for høj temp.

jeg har lige skiftet fra et DFI bundkort til ASUS A8N SLI, fordi jeg havde mange problemer med at få forskellige typer pam til at køre stabilt på DFI kortet. med Cool'n'Quiet aktiveret i bios og med driver indstalleret, kørte DFI kortet kun 800 o/min, næsten lydløst, cpu temp lå på ca 35 g. med asus kortet ligger cpu temp på 44 g selvom jeg har renset køler og givet den et meget tyndt lag sølv pasta, som jeg selv bruger. og så kører cpu blæser ca 3000 o/min, det larmer en del sammenlignet med det andet system. ved godt den lille køler til nf4 osse larmer, men syntes alligevel den er underligt den skal køre 3000 o/min med Cool'n'Quiet aktiveret. har flashet til bios version 1005.
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:21 #1
Hvordan er dit airflow i kabinettet?
Avatar billede lillekiller Nybegynder
27. april 2005 - 18:26 #2
der er kun blæser i psu, men der er jo samme hardware som da jeg brugte mit DFI bundkort, og temp ligger ca 10 g højere med mit asus bundkort, det er det jeg ikk forstår, og derfor kører cpu blæser ca 3000 o/min, mod 800 på DFI kortet. kabi er et game bomb rimeligt med plads i .
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:42 #3
Ville uden at tøve smide en eler 2 kabinets blæsere i.

Du kan prøve at fjerne kabinets siden og se om problemet forsvinder. Gør det, er det klart varmen der er problemet.

Har du installeret chipset drivers?
Avatar billede lillekiller Nybegynder
27. april 2005 - 18:52 #4
jeg kunne godt overveje 2 gode stille kabinet blæsere, og jeg har indstalleret drivere til chipset. men mit spørgsmål er mere, hvorfor bliver asus bundkortet(cpuen) ca 10 grader varmere end samme system bare med DFI bundkortet? kan det være fejlvisning på grund af bios verison 1005 som jeg lagde ind. og så kører cpu blæser 3000O/min på grund af så høj varme fra cpu. mod sølle 800 o/min på DFI kortet!
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:56 #5
Kan nemt skyldes BIOS versionen ja..Hvad aflæser du temp med?
Avatar billede lillekiller Nybegynder
27. april 2005 - 19:24 #6
både med asus probe og inde i bios, tror det er nogenlunde det samme.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. april 2005 - 19:51 #7
44 grader, er det et problem for dig ? ? ?
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 20:16 #8
Det er meget til bundkortet jamen ikke et problem
Avatar billede lillekiller Nybegynder
27. april 2005 - 20:33 #9
prøver en gang mere...
problemet er at cpu temp er ca 10 grader højere efter skift fra DFI lan party, og over til asus A8N SLI. og alt andet er samme hardware. og på grund af de 44 grader ligger cpu blæser omdrejninger på 3000, hvor DFI kortet med de 34 grader kørte 800 o/min.
44 grader syntes jeg osse er lidt højt for en A64 3200+, min egen A64 3000+ overclocket til 2410mhz ligger på 28-30 grader ved blandet brug.
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 20:38 #10
Læser du ikke hvad jeg skriver!!

Kan nemt skyldes BIOS versionen ja

Ville uden at tøve smide en eler 2 kabinets blæsere i

Du kan ikke sammenligne 2 forskellige bundkort og temperature!

Bruger en en alm. skod CPU blæser ville jeg også foreslå du skifter den til en extern kontra box hvis du har det.

Som du skrev tidligere, så løs det som BUNDKORTET var 44 grader!
Avatar billede lillekiller Nybegynder
27. april 2005 - 20:56 #11
jo tak jeg læser hvad du skriver. jeg ville bare meget gerne have cpu blæseren med i omdrejninger, de 3000 lyder ikk rart efter den kørte lydløst med de 800 på dfi kortet. tror jeg prøver med en anden bios. den box køler syntes jeg køler ganske fint, har samlet 3 maskiner med boxkøler, de blev ikk så varme. jeg må regne med der bare er forskel på temp aflæsning på forskellige bundkort, og så prøve anden bios, og måske en kabinet blæser. tak for hjælpen.
Avatar billede demonbreed Nybegynder
28. april 2005 - 08:16 #12
Jeg har selv haft rigtig gode erfaringer med Arctic Cooling. Jeg kan kun høre min strømforsyning blæse nu, og den er ret lownoise! Der ligger et link på edbpriser til en forhandler der også sælger kabinetblæsere:

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=240&Parent=25&Producent=55&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction578=0&Sorted578=12&Equal5170=&Direction1448=2&Sorted1448=&Direction1445=2&Sorted1445=&Direction1446=2&Sorted1446=&Submit.x=35&Submit.y=6
Avatar billede huset Praktikant
28. april 2005 - 09:47 #13
Husk at lkukke når du er færdig
Avatar billede lillekiller Nybegynder
28. april 2005 - 10:26 #14
tak, har osse selv prøvet artic cooling, og de kører rigtigt godt, og er billige, hvis i smider svar deler jeg points ud. god dag, tak for hjælpen.
Avatar billede huset Praktikant
28. april 2005 - 10:30 #15
svar