Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. april 2005 - 16:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til etnernet

Jeg sidder og mangler driver til mit ethernet (som titlen antyder). Jeg er temmelig sikker på at der fulgte en CD med i sin tid, men jeg har tilsyneladende mistet den (har søgt de sidste 2 dage uden succes). Jeg havde så håbet på at der er en alternativ måde at skaffe sig den driver på. På æsken står der, at mærket er:

NexNIC 10/100Mbps
10/100 Mbps Fast Ethernet PCI Adapter

den er vist produceret af Unex Innovation Corp. Og hvis dette også er vigtigt, så bruger jeg Windows XP.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2005 - 16:24 #1
Avatar billede AnyFellow Mester
27. april 2005 - 16:24 #2
Du skal nok også bruge et modelnr for at finde den rigtige driver.

Du kan finde drivere til Unex netkort her:
http://www.unex.com.tw/web1/english/download/dl_search.asp
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2005 - 16:25 #3
Avatar billede AnyFellow Mester
27. april 2005 - 16:27 #4
leif...> Tror i hvertfald ikke det er en god idé at bruge dit første forslag. Det er til PCMCIA-kort *g*
Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. april 2005 - 16:39 #5
Jeg downloadede et program fra en internetside for at kunne finde ud af model og sådan om mit kort. Her var hvad den skrev:

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2005 - 16:44 #6
Ups, min fejl, var lige hurtig nok ! Hvis den er fundet som Realtek, burde Windows XP allerede have installeret den !

Har du prøvet Everest fra Lavasys ? Den plejer normalt at kunne give et godt bud til hvilken driver du kan bruge !
Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. april 2005 - 16:46 #7
Jeg har allerede brugt et program til at fortælle om driveren, og jeg har muligvis fundet den på http://www.network-drivers.com/drivers/78/78251.htm, men jeg prøver nu at installere og se hvad der sker
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2005 - 16:49 #8
Avatar billede AnyFellow Mester
27. april 2005 - 16:52 #9
Normalt vil jeg klart anbefale at bruge producentens driver, men lige netop realtek ville jeg følge leif's anbefaling og installere realteks egen driver.
Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. april 2005 - 16:56 #10
jeg prøver så
Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. april 2005 - 17:26 #11
Driveren ser ud til at være på plads og er fuldt opdateret, men nu er der et nyt problem (STORT SUK!). Der står som status: "Begrænset eller ingen forbindelse". Jeg har prøvet "Reparer", men den kan ikke forny IP-adressen. Jeg har så prøvet i prompt at skrive "ipconfig/renew", men jeg får samme svar, at noget gik galt under fornyelse af IP. Kan I muligvis fortælle mig hvad der sker, udover at min computer hader mig? Og endnu vigtigere, hvad skal jeg gøre?

Har forresten lagt mærke til at under Standardgateway, DNS-server og WINS-serer ikke står noget som helst. Er det usædvanligt.
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2005 - 20:08 #12
Det er fordi den ikke kan finde en DHCP server som deler en IP ud til dig !

Hvad type internet forbindelse har du ? Hvor fra og har du router ?
Avatar billede darkspawn Nybegynder
27. april 2005 - 21:09 #13
mit problem har lige løst sig selv :S

Jeg gik bare ind på min standardforbindelses status, valgte "Egenskaber", "Avanceret" og satte et flueben under "Deling af Internetforbindelse" og så fik jeg IP og alt den skulle bruge. På en måde var det temmeligt indlysende, så det er lidt pinligt at jeg ikke tænkte på det noget før...
Avatar billede leif Seniormester
27. april 2005 - 22:08 #14
Hvorfor er det åbenlyst ?

Skal vi lukke spørgsmålet igen ? Hvem skal have point ?

Ligger et svar hvis du mener jeg skal have !